Follower

Saturday, April 27, 2013

URUSKAN BERAT BADAN DENGAN SELAMAT


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Pil kurus sering menjadi pilihan ramai kerana dikatakan mampu memberi kesan yang pantas. Tapi tahukah kita apa kandungan sebenarnya, dan apakah kesan jangka masa panjangnya?


Alhamdulillah, walaupun ibuni kategori 'sihat' tapi belum pernah telan pil kurus. Hihi.. dan alhamdulillah, ibu kini dipertemukan dengan 2 supplemen istimewa dalam usaha ibu mengawal berat badan dari semakin meningkat iaitu;

 
OMEGA GUARD & ALFAFA SHAKLEE


SET SLIMMING SHAKLEE

2 produkni memang tak menjanjikan kita turun 5 kg dalam masa 5 hari, tapi ibu boleh janjikan produk ini SELAMAT dan BERKESAN dalam penguruskan berat badan. 

Bagaimana? Secara ringkasnya;

OMEGA GUARD membantu pembakaran lemak dan mengelakkan pembentukan lemak..

ALFAFA membantu proses detox. Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.. 

Istimewanya, ia bukan sahaja bertindak sebagai agen penurunan berat badan malah banyak lagi kelebihannya.

OMEGA GUARD

- Mengawal masalah obesiti
- Mengurangkan risiko penyakit jantung
- Membantu meningkatkan kadar kolesterol HDL (kolesterol baik)
- Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
- Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak.
- Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
- Membantu menyihatkan paru-paru
- Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll

ALFAFA

- Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
- Melegakan sakit sendi dan belakang.
- Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
- Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
- Merawat arthitis
- Bagus untuk elergi dan ekzema
- Merawat athma
- Mencuci usus bagi membuang toksik
- Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
- Meneutralkan asid dalam badan
- Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
- Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
- Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
- Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
- Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
- Meningkatkan stamina seorang suami
- Melegakan sembelit
- Membuang angin dalam badan
- Milk booster
- Menghilangkan bau badan


Wah! Banyakkan kelebihan OmegaGuard dan Alfafa?


 Untuk keterangan lanjut tentang produk Shaklee hubungi:

Puan Zefa Nor Asmara Jubir (Ibu Yusuf Dan Maryam)
Shaklee Independent Distributor [ID No : 909824]
WhatsApp: 011 11537821
FB: https://www.facebook.com/ZefaNorAsmara
Page: https://www.facebook.com/KioskKeluargaSihat


Friday, April 26, 2013

SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Semua orang tahu wanita suka cantik. Sebabtu banyak produk kecantikan laris dipasaran. Macam-macam jenis ada, yang mahal, yang murah.. ;-)

Harini ibu nak kongsikan salah satu supplemen kecantikan dan kesihatan yang meletop dipasaran iaitu Shaklee Collagen Powder. Apa yang istimewa sangat sampat meletop-letop tu?

Okey, jom kita tengok kenyataan-kenyataan di bawah ni..


Kita lihat kebaikan collagen!! Memang wow kan?

FAEDAH PENGAMBILAN COLLAGEN POWDER

ANTI PENUAAN – mengurangkan liang pori-pori (pori-pori terbuka), kedutan dan garis halus.

MENGHIDRATKAN – Melembapkan kulit

MENGEMBALIKAN KEANJALAN KULIT – Menjadikan kulir anjal, lembut dan tegang

MELICINKAN – Tingkatkan kelicinan kulit

MENYUBURKAN – Menyuburkan rambut dan kuku yang sihat

MENCERAH – Mengurangkan pigmentasi, jerawat dan kulit tak sekata

MENEGANG – Membantu menegang dan menganjalkan payudara


  
Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

  
Kolagen Shaklee dikatakan berbeza dengan kolagen-kolagen biasa dipasaran. Apa bezanya?

Gambar di atas memberikan gambaran mudah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 dalton yang amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis lolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
 
Shaklee Collagen Powder terbukti berkesan untuk:

- Meningkatkan kelembapan kulit sehingga 90%
- Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
- Peningkatan dalam penampilan keseluruhan sehingga 71%
- Meningkatkan kelembutan dan kelicinan sehingga 69%
- Meningkatkan pemakaian kekal mekap sehingga 60%
- Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
- Meningkatkan ketebalan rambut sehingga 54%
- Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
- Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18%
  
Ps: Ramai yg kata kolagen Shaklee mahal. Ye ke mahal? Tp sebenarnya jika dibuat perbandingan dengan kadar mudah serapnya.. dengan kualiti sumbernya.. Kolagen Shaklee adalah jauh lebih berbaloi. Bagaimana nak dapatkan harga terbaik? 

Untuk keterangan lanjut, jangan malu-malu hubungi ibu ya.  
Tqvm ♥

Zefa Nor Asmara Jubir (Ibu Yusuf dan Maryam)
Shaklee Indipendent Distributor (ID: 909824)
FB: https://www.facebook.com/ZefaNorAsmara
FB Page: https://www.facebook.com/KioskKeluargaSihat
Emel: zefa_asmara@yahoo.com


Monday, April 22, 2013

FAEDAH ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) SHAKLEE


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Sejak ibu berkecimpung sebagai Shaklee Indipendent Distributor, antara produk yang hot dan sentiasa mendapat permintaan adalah ESP (Energizing Soy Protein).

ESP SHAKLEE

Wanita yang usaha nak hamil cari ESP, dah mengandung pun cari ESP, lepas bersalin cari ESP juga, tapi paling ramai cari ESP adalah ibu-ibu menyusu.

Bukan tu aje, yang nak cantik pun cari ESP, nak kurus pun ESP jugak. Wah, wah!

Bukan wanita je cari, lelaki pun cari juga.

Banyak kelebihan ESP:
 nak KURUS - ESP mengawal selera makan..


nak PUASA - ESP memberi rasa kenyang lebih lama..membekalkan tenaga sepanjang hari


nak TAMBAH SUSU IBU - ESP membantu mempercepatkan penghasilan susu

nak CANTIK - ESP menggebu, melicin dan menganjalkan kulit

nak SIHAT - ESP menyihatkan tubuh keseluruhannya..

kalau PREGNAN - ESP menguatkan rahim, untuk pembentukan otot baby

nak HAMIL - ESP memelihara dan memulihara rahim.. membekalkan tenaga

dan baaaaaaaaaaanyak lagi kelebihan ESP :D
  

Jom baca apa kelebihan ESP dan apa faedahnya yang utama!
 
Kelebihan ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee:
  • menyediakan 14 gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung
  • Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada nilai harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah
  • Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.
  • tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.
  • Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.
  • Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Faedah ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee yang utama:


1. Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

2. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

3. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

4. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

5. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

6. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.


7. Membantu Menggalakkan Penghasilan Susu Ibu Komposisi utama dalam susu ibu ialah protien dan pengambilan protien menggalakkan lagi penghasilan susu ibu. Protien diperlukan utk membina sel, kulit, rambut dan pertumbuhan yg sihat.

Untuk keterangan lanjut, konsultasi percuma dan HARGA ISTIMEWA, hubungi:

Puan Zefa Nor Asmara Jubir (ID: 909824)
FB: Ibu Yusuf Dan Maryam
FB page: Kiosk Keluarga Sihat
Whatsapp: 011 11537821
Email: zefa_asmara@yahoo.com


Wednesday, April 17, 2013

WW: MENGATASI SEMBELIT


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

OSTEMATRIX SHAKLEE

Biarlah gambar yang berbicara :D

Untuk keterangan lanjut hubungi:

Puan Zefa Nor Asmara Jubir
Shaklee Independent Distributor [ID No : 909824]
WhatsApp: 011 11537821
FB: Ibu Yusuf Dan Maryam
Page: Kiosk Keluarga Sihat

Tuesday, April 16, 2013

FB PAGE: KIOSK KELUARGA SIHAT


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang



Alhamdulillah, akhirnya terlaksana juga hasrat ibu nak buat satu lagi FB page; Kiosk Keluarga Sihat.

Kiosk Keluarga Sihat berkongsi info kesihatan dan kecantikan untuk seisi keluarga. Juga membekal supplemen untuk kesihatan, kecantikan, kesuburan, kehamilan, penyusuan, pelansingan dan sebagainya.

Supplemen kami semulajadi, selamat dan berkesan. InsyaAllah.. Dan sudah pastinya adalah SHAKLEE.

Maka ibu dengan rendah diri, memohon sokongan rakan-rakan pembaca Jemari Asmara untuk menaikkan lagi jumlah likers Kiosk Keluarga Sihat.

Sumbangan like rakan-rakan semua ibu dahului dengan ucapan jutaan terima kasih.

Sayang kamu-kamu semua.. ;-)


Thursday, April 11, 2013

PETUA MENGHILANGKAN KUTU DIKEPALA/ RAMBUT


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ya Ampunnnnn.. Budak yang baru je Khatam Muqaddam tu ada kutu. Huhuhu..

Dah hampir seminggu ibu sedar, dan sejak haritulah hari-hari ibu kerjakan kepala dia. Hiiii.. Geli dan gerammm. Habis semua kutu-kutu yang ibu jumpa dah jadi 'jenazah' ibu penyet-penyet. Hihi..

Tau tak kutu kepala macam mana? Eiii.. Tak mau lah ibu tunjuk gambar dia, sebab dalam gambar dia akan jadi besar. Huiii.. Geliii..

Kutu kepala adalah sejenis parasit penghisap darah yang biasanya hidup dibahagian kepala. Kutu betina mampu bertelur enam biji sehari. Telur ini selalunya melekat dengan kuat pada rambut. Telur-telur ini akan menetas selepas lebih kurang 8 hari. Kutu kepala merebak dengan cepat melalui sentuhan terus dengan rambut yang bermasalah. Ia juga melompat ke kepala melalui berus atau sikat rambut, topi, bantal dan tuala. (sumber)

Mana Maryam dapat kutu? Hmmm.. Komfem dari Taska. Dapat dari siapa pulak tak perlu dipanjangkan cerita, cuma sebagai ibu bapa sebaik sahaja tahu anak kami ada kutu, kami terus bertindak. Owh, tidak sama sekali kami rela membiarkan kutu-kutu itu menghisap darah anak kami.

Ini bukan kali pertama Maryam ada kutu dikepala. Dulu kami gunakan shampoo khas untuk kutu. Tapi bau dia masyaAllah, sangat memeningkan kepala. Kalau bau je dah macamtu, apalah agaknya kandungan shampoo tu kan?

Akhirnya, En Ayah memilih untuk guna cara tradisional. Lebih semulajadi, selamat dan berkesan. Eh, macam tag line Shaklee pulak. Ekekeke..

Caranya mudah je, tumbuk beberapa ulas bawang putih dan gaulkan dengan minyak masak sehingga sebati. Lumurkan pada kepala dan celah-celah rambut hingga rata. kemudian bungkus kepala dengan palstik dan biarkan setengah jam. Lepastu basuh kepala dan rambut bersih-bersih dan keringkan. Ulang beberapa kali sehingga kutu tiada.

Petua hilangkan kutu kepala
 Ibu curi-curi tangkap gambarni dari belakang. Kalau dia sedar, memang dia tak mahu digambar.. Hihi..

Ibu tak tahu ayah dapat petua ni dari mana, alhamdulillah berkesan untuk serangan yang sebelumni. Yang kalini masih tunggu dan lihat, sehingga pagi tadi ibu sisir guna sikat kutu dah tak ada dah makhluk tu. Cuma operasi perlu diteruskan lagi hingga betul-betul bersih.

Apapun, besarlah harapan ibu kalau ibubapa yang lain pun ambil tindakan segera. Kalau kutu Maryam dah hilang pun, tapi yang lain masih ada.. Hmmm, tak mustahil Maryam pun akan berkutu semula.

Jadi semua ibubapa, ayuh bertindak segera kalau tahu anak ada kutu yeee. Semoga petuani dapat membantu..

Bukan budak-budak je tau boleh kene kutu, orang dewasa pun boleh. Ekekeke.. Tapi orang dewasa lebih berhadapan dengan masalah rambut gugur. Betul tak?

Ibu nak kongsikan satu video perkongsian seorang ibu muda yang berhadapan dengan masalah rambut gugur, tapi sekarang tidak lagi. Jika anda ada masalah rambut gugur, wajib tengok ni..


Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.

Ps: Sebarang maklumbalas atau pertanyaan lanjut tentang produk yang dinyatakan dalam video, boleh dinyatakan diruang komen atau boleh hubungi ibu melalui email: zefa_asmara@yahoo.com 

Monday, April 8, 2013

MARYAM KHATAM MUQADDAM


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Alhamdulillah, semalam Maryam sudah khatam bacaan surah-surah lazim yang ada dalam Muqaddam. 

Dalam entry Maryam Nabihah: Pencapaian 2012 dan Target 2013 yang lepas, ibu ada cerita tentang pencapaian Maryam yang sudah tamat bacaan Iqra' dalam usia 5 tahun. Kemudian ibu teruskan dulu dengan bacaan surah-surah lazim di dalam Muqaddam sebelum dia mula membaca AlQuran.

Alhamdulillah, pencapaian ni melepasi target ibu yang nak dia mula membaca AlQuran sebelum dia menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 6.


 
 Gambar semalam..

Sempat ibu snap semasa Maryam menghabiskan bacaan Surah An Nas semalam.

Alhamdulillah, bacaan dan sebutannya lancar. Walaupun belum diajar tajwid secara formal, Maryam sudah boleh tahu tempat-tempat yang perlu dibaca dengan panjang pendek, dengung dan sebagainya.

Cuma kawalan nafas masih lagi lemah. Istilah 'curik nafas' masih berlaku. Ibu harap dapat latih dia mengatasinya dengan baik kelak.

Malam ini, insyaAllah Maryam akan mula membaca Al Quran dari Juz 1.

Semoga dipermudahkan hendaknya..

Jemput baca catatan ibu tentang anakanda Maryam dalam Diari Maryam Nabihah (klik).

Nota ibu: Mohon jasa baik agar tidak ada sebarang prasangka dengan entry ini. Sekadar rakaman seorang ibu tentang perkembangan anaknya.

Geng ibu-ibu blogger faham kut.. Hihi..



 

Saturday, April 6, 2013

BAHAYA PARACETAMOL/ PANADOL DAN ALTERNATIF KEPADANYA


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Semenjak dua ni, ibu rasa ramai yang berkongsi tentang bahaya panadol terutama di FB. Tetapi ibu lihat akan ada kekeliruan disitu bila hanya 'Panadol' yang disebut-sebut sedangkan ianya adalah satu jenama. Adalah lebih sesuai jika kempen itu menggunakan istilah paracetamol. (Betulkan jika ibu silap sebab ibu bukan ahli ubat.. ;-)

Gambar ehsan Google..

Apakah itu Paracetamol?

Paracetamol merupakan pelega kesakitan dan pengurang demam. Paracetamol digunakan untuk melegakan sakit yang ringan hingga sederhana daripada sakit kepala, sakit otot, haid, selesema dan sakit tekak, sakit gigi, sakit belakang, dan tindak balas kepada pemvaksinan, dan untuk mengurangkan demam. Paracetamol boleh digunakan untuk melegakan kesakitan Osteoartritis (artritis yang disebabkan oleh pecahan lapisan sendi). Paracetamol adalah dalam kelas ubat yang dikenali sebagai analgesik (ubat penahan sakit yang) dan antipyretics (pengurang demam). Ia berfungsi dengan mengubah cara deria sakit badan dan menyejukkan badan. (Sumber)

Di bawah ni pula adalah entry yang ibu copy dari web INI. Semoga memberi panduan kepada kita semua.

Tentunya anda semua sudah sedia maklum dengan ubat paracetamol atau lebih popular dengan nama panadol ataupun ubat KK. Ubat ini selalunya kita ambil ketika kita sedang demam (antipyretic). Selain berfungsi sebagai ubat untuk melegakan demam, paracetamol juga digunakan sebagai ubat penahan sakit (analgesik, pain reliever).

Dalam satu kajian yang dijalankan oleh para profesor di Universiti Kaherah, ubat paracetamol dikatakan sebagai ubat yang paling selamat digunakan, berbanding ubat-ubatan lain di pasaran. Walaupun ia dikatakan ubat yang paling selamat, namun paracetamol tetap mempunyai kesan sampingan, lebih-lebih lagi kalau ianya diambil dalam jumlah dos yang tinggi dan tanpa kawalan. Jadi, kalaulah ubat yang paling selamat pun tetap mempunyai kesan sampingan, apatah lagi ubat-ubatan yang lain. Oleh itu, elakkan dari mengambil sebarang ubat tanpa ada preskipsi yang sah daripada doktor anda. 

Antara kesan-kesan sampingan akibat dari pengambilan jangka masa panjang ubat paracetamol ialah:

1) Hepatotoxicity (rosak hati): Sekiranya orang dewasa mengambil paracetamol sebanyak 10 g atau lebih dalam sehari, atau 5 g atau lebih sekiranya diambil oleh kanak-kanak, ia boleh merosakkan hati dan boleh membawa maut. Mereka ini memerlukan rawatan N-acetylcysteine (NAC) dengan secepat mungkin. Manakala pengambilan setiap hari paracetamol dan juga secara berpanjangan pula walaupun hanya 4 g sehari sudah boleh menyebabkan toxicity dan juga maut.

Paracetamol juga tidak boleh diberikan kepada mereka yang mempunyai penyakit hati (liver failure). Perlu diingatkan juga bahawa jangan sekali-kali memberikan paracetamol kepada mereka meminum arak ataupun mengambil ubat phenobarbitol. Kedua-duanya ialah HME inducer, dan akan menyebabkan kesan buruk kepada hati akan berganda kemudian akan menyebabkan kegagalan hati untuk berfungsi.

2) Nefrotoxicity (rosak buah pinggang). Phenacetin iaitu struktur asal paracetamol boleh mengakibatkan penyakit fatal chronic interstitial nefritis.

3) Methemoglobin dan haemolytic anaemia boleh terjadi kepada individu yang mempunyai penyakit G6PD deficiency.

4) Allergic (pada sebahagian individu).

Nasihat: Sekiranya anda perlukan paracetamol @ Panadol, pastikan anda tidak mempunyai penyakit hati, tidak mengambil alcohol, tidak mengambil ubat yang merosakkan hati seperti phenobarbitol dan juga tidak mengambil lebih daripada 10 g sehari (dewasa) atau 5 g (kanak-kanak). Jangan menggunakan paracetamol setiap hari secara berpanjangan.

Nota ibu:

Selepas mengetahui tentang bahaya Panadol (paracetamol), marilah kita sama-sama mencari alternatif kepadanya. Seboleh-bolehnya kita elakkan sebarang ubat pelega dan penahan sakit tidak kiralah apapun jenamanya.

Tapi bagi ibu, kita akan tidak menggunakan ubat sekiranya tidak sakit, dan kita akan jarang sakit sekiranya sistem imun kita kuat. 

Sebagai seorang SID, ibu syorkan kepada kawan-kawan Nutriferon Shaklee. Nutriferon bukannya ubat, tapi sejenis supplemen yang berasaskan bahan semulajadi iaitu campuran ekstrak tumbuh-tumbuhan bagi pengukuhan imun yang terbukti secara klinikal.

Bahasa mudahnya, Nutriferon adalah immune boosters. 
Inilah dia Nutriferon Shaklee. Bagaimana Nutriferon boleh bertindak sebagai imunne boosters? Jom sama-sama kita lihat gambat di bawah.


Nutriferon menggalakkan penghasilan interferon..

Interferon adalah protein yang dikeluarkan oleh sistem sel badan sebagai tindakbalas terhadap kehadiran patogen seperti virus, bakteria, parasit dan juga sel tumor..
Interferon mengaktifkan sel imun dan membunuh pategon asing.

NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee. Sebagai suatu suplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.
 
Siapa yang memerlukan NutriFeron set ini?
  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.

Untuk keterangan lanjut, jangan malu-malu hubungi ibu ya. Tqvm ♥
Zefa Nor Asmara Jubir Shaklee ID: 909824 FB: Ibu Yusuf Dan Maryam FB Page: Asmara Collections Emel: zefa_asmara@yahoo.com

TESTIMONI VIVIX: KAYAP DAN SERANGAN SARAF


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 

Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
 Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
Penjelasannya;
  

Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.
Ibu kongsikan disini testimoni yang memberi respon positif selepas menggunakan Vivix.

Alhamdulillah, dengan izin Allah mak pelanggan Shaklee ni sembuh dari penyakit yang dihidapi. 


Untuk keterangan lanjut dan konsultasi percuma, jangan malu2 pm ibu ya. Tqvm ♥

Zefa Nor Asmara Jubir
Shaklee ID: 909824
FB: Ibu Yusuf Dan Maryam
FB Page: Asmara Collections
Emel: zefa_asmara@yahoo.com


Friday, April 5, 2013

KUKUHKAN SISTEM IMUN DENGAN NUTRIFERON


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Tadi kawan ibu sms, tanya pasal Nutriferon. Di FB pun berderu-deru pm tentang Nutriferon. Wah, sana sini bertanya tentang Nutriferon nampaknya.

Kalau kawan-kawan perasan, sekarang ramai yang menjalankan kempen kesedaran tentang bahaya ubat tahan sakit. Cuma mereka lebih menyebut dan menggunakan satu 'jenama' ubat tahan sakit ni, sedangkan di Malaysia sahaja bermacam-macam jenis ubat tahan sakit ada. Hmm.. Dah nasib produk popular kan. 

Apapun, bagi ibu (sebagai seorang yang tak suka makan ubat dan ada sedikit kesedaran tentang bahaya ubat tahan sakit), seelok-eloknya sekiranya ada alternatif lain; elakkanlah ubat tahan sakit tu.

Salah satu alternatif yang ibu syorkan adalah Nutriferon dari Shaklee. Nutriferon bukannya ubat, tapi sejenis supplemen yang berasaskan bahan semulajadi iaitu campuran ekstrak tumbuh-tumbuhan bagi pengukuhan imun yang terbukti secara klinikal.

Bahasa mudahnya, Nutriferon adalah immune boosters.



Kita tengok pula gambar di bawah, bagaimana Nutriferon boleh bertindak sebagai imunne boosters.


Nutriferon menggalakkan penghasilan interferon..

Interferon adalah protein yang dikeluarkan oleh sistem sel badan sebagai tindakbalas terhadap kehadiran patogen seperti virus, bakteria, parasit dan juga sel tumor..

Interferon mengaktifkan sel imun dan membunuh pategon asing.

NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee. Sebagai suatu suplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.
 
Siapa yang memerlukan NutriFeron set ini?

  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.
Untuk keterangan lanjut, jangan malu-malu hubungi ibu ya. Tqvm ♥


Zefa Nor Asmara Jubir
Shaklee ID: 909824
FB: Ibu Yusuf Dan Maryam
FB Page: Asmara Collections
Emel: zefa_asmara@yahoo.com

SUSU BERTAMBAH PEKAT DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Pagi ni ibu nak kongsikan testimoni salah seorang ahli dari satu group ekslusif yang mengambil produk Shaklee semasa mengandung dan selepas bersalin.


"As Salam.. sy nk share hasil yg sy peroleh selepas mengambil produk shaklee....sy mula ambil vita lea, alfafa dan b complex sejak pregnant 6 bulan...mula2 sy just ambil 3x seminggu..breast sy mula menghasilkan susu....ml2 takut juga...tp bila cerita kat nurse, dia kata ok je tu...dia soh terus ambil produk shaklee...bila dh bersalin, alhamdulillah, susu makin byk...melimpah ruah rezeki anak, Nia Zara... sy sgt2 enjoy breastfeed...sebulan berpantang, sy ambil esp..bertambah2 mewah susu...suka sgt...susu bertambah pekat...sehari sy boleh pam 4x (tak termasuk direct)...setiap kali pam, mst dpt dlm 7-9 oz...alhamdulillah rezeki zara...sy suka bancuh esp dengan freshmlik+madu..kdg2 blend kurma sekali...mmg best la...skrg dh jd minuman kegemaran...kalo kat opis, sy bancuh dgn horlicks or milo je..apepun bancuhannya, mmg best... selain susu, bdn sy pun rs best je...parut2 ms pregnant dh ilang...alhamdulillah...ms pregnant dl, perut sy cuma ada 1 line je...walaupun 1 line, tp gelap sgt...ketiak pun gelap...tp lps amalkan esp, tanda2 tu dh ilang...kalo dl selalu kena tegur ngn husband sb gelap, skrg x lg....hikhikhik...best2....lumayan sungguh hasilnya...modal sikit je tp hasilnya, blh senyum lebar....hikhik...skrg sy ambil juga herb-lax, lecithin...sblm ni sy sukar buang air besar...sblm dan slps pregnant mmg sengsara nk membuang...tp lps ambil herb-lax, alfafa, lecithin, smooth je...xde dah cerekarama...huhuhu...syukur krn sy diperkenalkan dgn shaklee..tq pd Ajuya Rashid dan Atyni Amoy yg rekemen shaklee kpd sy". - Peaceez Cullen-
   
Syukur alhamdulillah, seronok baca catatan beliau.. :-)

Ibu ringkaskan fakta-fakta penting dari kata-katanya:

- ambik vitalea, alfafa dan b complex sejak pregnant 6 bulan*
- sebelum bersalin lagi susu dah keluar
- selepas bersalin susu semakin banyak
- lepas pantang ambik ESP susu semakin mewah dan pekat
- sehari boleh pam 4 kali tidak termasuk direct
- sekali pam dapat 7-9 oz
- parut semasa mengandung, garisan diperut dan ketiak yang hitam semasa mengandung dah hilang

Jemput baca entry ibu berkaitan Set Penyusuan Shaklee yang menyenaraikan supplemen-supplemen yang sesuai untuk ibu-ibu menyusu di SINI (klik)..
 

 Sekadar gambar hiasan ehsan En Google..


NOTA:

* Sila dapatkan khidmat konsultasi sebelum anda membeli mana-mana set atau produk Shaklee. Pastikan anda mendapat ilmu dan maklumat yang selengkapnya sebelum membeli. Aturan makan akan diberikan selepas pembelian produk.



* Produk-produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk keterangan lanjut, jangan malu-malu hubungi ibu ya. 

Puan Zefa NorAsmara Jubir (Ibu Yusuf dan Maryam)
Shaklee Indipendent Distributor (ID: 909824)
FB: https://www.facebook.com/ZefaNorAsmara
FB page: https://www.facebook.com/KioskKeluargaSihat
Email: zefa_asmara@yahoo.com


Sila ambil perhatian bahawa pengalaman yang dikongsi oleh pengguna tidak pernah sesekali disarankan mahupun disahkan oleh pihak pembuatan produk berkenaan. Maklumat dalam blog/laman web ini bertujuan untuk berkongsi maklumat umum atau sumber rujukan sahaja, bukan sebagai nasihat perubatan. Setiap individu mungkin mengalami pengalaman yang berlainan dan tidak semestinya sama.

Thursday, April 4, 2013

FELINNA PMCVC BERWAJAH BARU: TIADA LAGI KAPSUL PUTIH BIRU


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Felinna PMCVC kembali menggegar! Kali ini muncul dengan wajah baru, dengan formula lebih hebat dan packaging lebih mantap. Lengkap dengan tanda halal JAKIM dan no pendaftaran KKM.

Mengandungi:

250 mg Collagen Marine
100 mg Glutathione
50 mg Vitamin C 

Pastikan PMCVC anda berwarna merah putih dan terdapat cetakan logo Felinna Beauty pada kapsul tersebut.  

Tiada lagi kapsul berwarna biru putih.

Pastikan ori, baru beli!


 Untuk keterangan lanjut, hubungi pengedar Felinna anda:

Zefa Nor Asmara Jubir
FB: Ibu Yusuf Dan Maryam
FB Page: Asmara Collections
Emel: zefa_asmara@yahoo.com


Wednesday, April 3, 2013

BERKELAH DI AIR TERJUN BELUKAR BUKIT, HULU TERENGGANU


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Cuti sekolah yang lepas, kami balik Terengganu. Cuaca di sana sangatlah panas terik.. Kesian dengan anak-anak yang kepanasan dalam rumah, ayah bawa kami mandi sungai. Bukan sungai belakang rumah tau, tapi sungai yang kena meredah perjalanan sejauh 60 km. Hehe.. Semangat tul nak mandi sungai..

Kami dah pergi sungai ni tahun lepas. Ibu ada buat entry kat SINI. Cuma dulu kami pergi dua keluarga, tapi kalini keluarga kami sahaja. 

Kalini juga, kami dapat port yang lebih best. Ibu boleh duduk je tepi sungai, sambil jaga barang dan tengok-tengokkan Maryam. Maryam kecik lagi, jadi duk je tepi sungai. Ayah dan Yusuf je pergi jauh sikit..


 Pemandangan Air Terjun Belukar Bukit dari lensa kamera ibu. Subhanallah, indah sangat-sangat..


 Ayah dan Yusuf.. Walaupun airnya cetek, tapi agak deras lah juga..


 Maryam hanya memerhati dari tepi.. Best port Maryam dan ibu, teduh je. Bawah pokok.. Hihi..


 Tengok, air dia jernih sangat. Maryam dan aksi jari didagunya..


 Maryam yang sangat peramah, semua orang ditegurnya termasuklah pakcik yang sedang menjala ni..


 Dengan selambanya dia mintak ikan kat pakcik tu.. Hadoilah Maryam, tapi ikan tu dah nyawa-nyawa ikan dah. Huhu..

 
 Ibu dan Maryam..



 Ibu dan Yusuf..




 Ibu dan ayah..

Buat kawan-kawan yang ke Terengganu, tak rugi ke sini. pemandangan indah, airnya sejuk dan jernih, sesuai untuk keluarga yang ada anak kecil. Untuk yang suka cabaran, ada juga kawasan yang dalam airnya dan sesuai untuk trjun tiruk. Tapi awas, sudah ada kejadian lemas di kawasan yang dalam tu.

Cuma, ibu rasa kecewa dengan kemudahan yang ada. Tandas dan suraunya sangat, sangat, sangat tidak terjaga. Owh, tidak sanggup nak ceritakannya di sini. Amatlah ibu harapkan agar pihak-pihak tertentu yang berkaitan mengambil tindakan.

Sayang, tempat cantik dan indah tapi dicemarkan dengan kemudahan yang tidak terjaga dan tidak terurus.

Hehe.. Penutup yang agak kedengaran membebel. Okey, hingga di sini dulu. Sampai jumpa lagi.. :D  


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...