Follower

Friday, March 18, 2011

Menanam Bunga Padi - Part 2!!

Asalamualaikum wbt..

Maaf ya sahabat-sahabat, ibu nak cerita tentang pinggan mangkuk lama (PML) lagi. Ibu faham, bukan semua pengunjung blog ibu suka PML. Tapikan, tak kenal maka tak cinta. Mana tahu, dngan baca n3 ibu ni, timbul minat pula. Tak rugi menghargai sesuatu yang lama. Kerana 'lama' itulah meingkat nilainya.

N3 ini adalah sambungan dari Menanam Bunga Padi - Part 1. Dalam n3 terdahulu ibu kongsikan bagaimana ibu mula mengumpul PML motif Bunga Padi.


 Koleksi Bunga Padi ibu semakin membiak.. semasa ibu ke Sabak Bernam 2 minggu lepas, ibu sempat singgah 'menghunting' di kedai apek. Semuanya new old stock.. Set di atas adalah hasilnya yang terdiri dari 2 teko tinggi, 6 set cawan V shappe, 6 platter sederhana dan 1 platter besar. Dapat dari 2 buah kedai yang berbeza..


Terkini, teko padi ibu tinggal satu. Satu ibu dah barter dengan sugar pot dan creamer hasil persetujuan dengan Kak Taslimah, sahabat FB ibu. InsyaAllah, dalam perjalanan lah tu agaknya.

Ps: semasa n3 ini ditulis, Bunga Padi ibu semakin membiak. Ibu dah ada teko Aladdin, teko Mrs Pot, 6 set cawan gemuk, 6 platter lagi dan 6 pinggan mengkum. InsyaAllah, ibu akan kongsikan kemudian.

1 comment:

  1. salam....cantik..ya pun minat gak.....tapi mst mahal kan.....kt sabak kedai mana kak?

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...