Follower

Friday, August 26, 2011

Kenangan Muhammad Setahun Ramadhan GA

Assalamualaikum wbt..

Petang Rabu 24 Ramadhan 1432H jam 5.30 petang, tatkala ibu memeriksa peti surat.. ada sepujuk surat tebal atas nama ibu di celah-celah surat-surat yang lain.. Peti surat rumah ibu sentiasa berisi kerana surat-surat masjid di alamatkan ke rumah kami dan tuan rumah asal juga masing menggunakan alamat rumah kami.

Ketika membeleknya, ibu dah agak dari siapa. Dan inilah isi kandungannya..



Flash card ini adalah titipan dari Ummu Muhammad sebagai kenangan anakandanya Muhammad yang telah berusia 1 tahun hijrah pada 15 Ramadhan 1432H.

Terima kasih tak terhingga buat seisi Bayt Al Iman di atas kiriman yang sungguh bernilai ini. Janganlah dilihat pada nilaian keping-keping kertas itu, tapi mari kita lihat nilaian dari sudut yang lebih mendalam. Silalah ke blognya yang penuh dengah inspirasi seorang ibu muda hebat yang mengajak kita semua untuk sama-sama melahirkan generasi Al Quran merayap persis zaman awal Islam.

Syukran jazilan Bayt Al Iman wa jazakumullahu khairan kathira..

Sebagai menghargai pemberian seorang sahabat, ibu  berikan pada Maryam nabihah untuk membacanya dan Maryam Nabihah dapat menghabiskan semuanya dalam tempoh tidak sampai 1 minit. Alhamdulillah,anakanda solehah ibu pada ketika ini telah sampai ke Iqra' 3 dalam pembelajaran membaca kitab suci Al Quran.

InsyaAllah, ibu akan simpan pemberian ini dengan sebaik mungkin dan dipanjangkan kepada adik-adik Yusuf dan Maryam.. :D

Sekali lagi, terima kasih Bayt Al Iman..

5 comments:

  1. Alhamdulillah..bijaknya maryam..:)

    ReplyDelete
  2. suke ayat last tu..bile kak zefa? hehee

    p/s: mane ade hebat kak..akak lagi super..kagum kite dgn kerje akak..penat diluar tapi masih bertenage utk anak2 dan suami ;)

    ReplyDelete
  3. tahniah kak :) saya terlepas GA tu sebab minggu itu minggu kelam-kabut seisi keluarga hehe

    ReplyDelete
  4. Adik-adik Yusuf Nabhan?.. Adakah ibu dah nak tinggalkan mummy?

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...