Follower

Sunday, February 10, 2013

MENINGKATKAN KESUBURAN LELAKI


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Untuk meningkatkan kesuburan lelaki disamping mengurangkan kesan buruk stress, makanan juga penting. Makanan yg berkhasiat dan berzat sangat penting, makanan segar dan mentah iaitu sayur-sayuran dan buah-buahan sebagai sumber vitamin dan antioxidants. 

Berhenti merokok dan minum arak, kurangkan kopi, minum lebih jus buah dan green tea. Supplement vit C dan E, folic penting. Oyster, blackcurrent, bijan, mustard dan celery menjadi sumber logam zinc dan kecang saperti brazil nuts jadi sumber selenium, keduannya penting untuk suburkan benih lelaki. 

Jauhkan cheese, krim, daging berlemak, coklat, dan makanan diproses. Makanan yg mengadungi Omega3 saperti walnuts, flax seeds oil, sayur bayam, asparagus avacado dan kekacang, buah-buahan citrus saperti oren, lada merah, keledek merah perlu sering dimakan. akhirnya ambil vitA yg penting utk maturasi sel-sel benih lelaki.

 
 Google

Kenyataan di atas ibu salin semula dari FB Dr Hamid Arshad, seorang Dr dalam bidang yang ibu kira tidak perlu diperkenalkan lagi. Umum mengenali beliau sebagai seorang pakar sakit puan yang punya nama di negara kita.

 Ini pula adalah Zinc Complex dari Shaklee. Zinc adalah salah satu unsur yang disebut dalam topik kesuburan lelaki. Mari ibu kongsikan serba sedikit tentang Zinc dan lelaki:

 Salah satu fungsi zinc yang paling penting dalam badan lelaki ialah ia membantu dalam meningkatkan kualiti sperma. Satu kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa lelaki yang mempunyai tahap zinc yang rendah dalam badan, mempunyai sperma yang kurang kualiti, manakala lelaki yang mengambil suplemen zinc, mempunyai sperma yang berkualiti dan subur.

Satu lagi peranan penting zinc di dalam badan adalah bahawa ia membantu dalam mengoptimumkan fungsi kelenjar prostat dan membantu mengurangkan potensi mendapat kanser prostat dan pembesaran prostat.

Bekalan zinc dalam badan juga membantu dalam peningkatan paras testosteron dalam badan yang penting untuk kehidupan seksual yang baik. Faedah lain zinc termasuk mengelakkan rambut gugur, mengurangkan kemandulan dan mencegah mati pucuk. 

Tahukan anda, pengambilan zink juga membantu menghalang pertumbuhan hormon wanita dalam badan lelaki dan secara lansung merencatkan pertumbuhan buah dada pada lelaki. (Sumber)

 *Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Untuk pembelian Zinc Complex dari Shaklee ini jemput pm ibu di Asmara Collections (Zefa Ibu Maryam) atau email ke zefa_asmara@yahoo.com

Terima kasih. 

1 comment:

  1. Owhhh... mmg ada lelaki yg berbuah dada besar kan? Kesian rasanya

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...