Follower

Saturday, November 22, 2014

Cuti Dah Mula Jom Simpan Baju Sekolah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Semalam hari terakhir persekolahan bagi tahun 2014. Anak-anak sekolah dah boleh hip hip horey!! Yusuf dan Maryam belum boleh lagi, mereka hari ini masih kena hadir kelas tafiz hujung minggu mereka.

Kelas tu ibu ada cerita dalam entry Anakanda Yusuf dan program Tahfiz Hujung Minggu. Tak lama lepas tu Maryam pun menyusul ikut serta, tapi tak ada la pula entrynya. 

Kami dijangka bercuti (holiday) dan balik kampung bulan 12 nanti. Sementara itu, ibu dah rangka 5 aktiviti harian untuk anak-anak. Jemput baca di SINI (klik) untuk kita kongsi-kongsi idea.

Harini ibu dah mulakan operasi menyimpan pakaian sekolah anak-anak. Mana yang boleh pakai lagi, mana yang tidak..

Baju dan tudung Maryam semua elok lagi dan boleh sambung pakai untuk tahun depan. Cuma kainnya dah senteng sebab anak ibu dah makin tinggi. Alhamdulillah, anak ibu sihat dan membesar dengan baik..

Yusuf pula, 100% baju baru nampaknya. Sebab kalaupun masih muat semuanya dah lusuh dan lunyai. Belum hujung tahun pun dah banyak kali beli seluar baru sebenarnya, sebab tang lutut rajin berlubang. Hahaha.. Almaklum kanak-kanak lelaki sebenar. Alhamdulillah, anak lelaki ibu ini sihat, cergas dan aktif. 


Baju-baju yang hendak disimpan..

Ibu-ibu, mari kita bersiap sedia fizikal dan mental menghadapi kerenah anak-anak sepanjang cuti sekolah. Semangat!!

Ps: Terima kasih singgah di Jemari Asmara. Tinggalkan jejak ya, insyaAllah akan berkunjung balas :D

3 comments:

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...