Follower

Friday, February 6, 2015

Panjat Tingkat 9 Guna Tangga Sebab Cerita Lif Terhempas

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Jumaat datang lagi. Jumaat pertama dalam Februari 2015 dan alhamdulillah dikurniakan kesempatan menulis sesuatu di blog yang kian terpinggir ni. (Kesiannn blog ni..)

Rasanya ramai dah tahu ibu dah bekerja semula kan? Ok, ini cerita masa ibu buat outreach di sebuah kawasan pangsapuri dua minggu lepas. Sebuah flat kos rendah penempatan semula yang mana sebahagian penduduknya berasal dari kawasan setinggan berhampiran.

Blok pertama yang kami terjah, liftnya nampak bermasalah. Hinggakan seorang kawan meluru keluar dari lift sebab takut terperangkap. Kami berenam 2 perempuan dan 4 lelaki, elok dia meluru keluar pintu tertutup dan lift naik ke atas meninggalkan dia seorang di bawah. 

Sudahnya 2 orang turun balik menjemput cik puan yang tertinggal tu dan kumpulan kami berpecah dua. Kih kih kih.. Sampai sekarang rasa nak gelak guling-guling bila teringat kejadian tu.

Selesai urusan ditingkat 6 blok pertama, kami turun ke bawah. Semasa dilif kami bertembung dengan seorang pakcik berbangsa India. Tanpa diminta dia bercerita tentang kejadian lif terhempas yang pernah berlaku di kawasan tersebut. Huwaaa.. Cuak rasanya..

Kami menuju ke blok seterusnya menuju tingkat 3. Semasa masuk dalam lif, pintu lift tertutup dengan kuat beserta bunyi dentuman. Kami saling berpandangan, muka makin cuak. Hahaha..

Selesai ditingkat 3, kami perlu ke tingkat 9. Masani 2 jejaka yang mengiringi ibu enggan naik lif. Ni gara-gara cerita pakcik tadi, di tambah dengan keadaan lif yang memang meragukan. Maka ibu dengan kasut sarung bertumit tinggi panjat tangga dari tingkat 3 ke tingkat 9. Fuh! Memang lap peluh la.. 

Semasa di blok ketiga, lifnya tak ada lampu lah pulak. Pintu tertutup je terus gelap gelita. Nasib baik ada lampu dari phone. Fuh, memang macam-macam..

Alhamdulillah, apa pun halangan hari tu dalam tempoh setengah hari kami berjaya melaksanakan program yang diamanahkan untuk dilaksanakan. Sekian cerita lif seram dan cerita ibu panjat tangga. Hehehe..


Sekadar gambar hiasan. Pemandangan dari tingkat 9.. :D

5 comments:

  1. erkk..kalau saya dengar cerita tu pun seram nak naik lif..

    ReplyDelete
  2. Sanggup panjat tangga dari takut lif terhempas ye ibu....?? tinggi jugak tu..

    ReplyDelete
  3. Salam hujung minggu dari bunda...gayattt...

    ReplyDelete
  4. seram pulak baca kisah lift seram..KY ni jenis penakut naik lif sensorang..panjat tanggalah jawabnya..

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...