Follower

Thursday, December 18, 2014

Cuti-cuti Malaysia di De Rhu Beach Resort Kuantan Pahang

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyang

Ini adalah percutian yang tidak dirancang. Perancangan asal nak balik kampung Terengganu, tapi tiba-tiba kami singgah di Kuantan.

De Rhu Beach Resort ni pun kami main terjah je, tak ada buat booking bagai. Sebenarnya, ini je pun hotel yang kami tahu di area sini. Itupun sebab pernah datang untuk hari keluarga Pejabat Agama Islam Daerah Petaling tahun 2005. Masa tu Yusuf kecik lagi, lebih kurang setahun macamtu.

Selepas 9 tahun, kami datang lagi. Keadaan hotel masih sama, cuma nampak semakin uzur. Tak ambik gambar pun hotel ke, lobi ke, bilik ke. Suram je..

Kalau diukur dari sudut bilik hotel, kami tak datang kut sini. Tapi persinggahan kami ni lebih nak layan kehendak anak-anak nak mandi kolam. Kolam De Rhu Beach Resort ni memang best. Luasnya pun boleh tahan..

Kalau dah terjun kolam dia yang awesome tu, lupa terus kat hotel yang suram tu. Percayalah.. Hihi..

Belanja dulu sekeping gambar De Rhu Beach Resort dari arah pantai. Yang bestnya, hotel ni tepi pantai..

Kami check in dah petang juga, dalam jam 4.00 pm macamtu. Masuk bilik je terus siap-siap nak mandi kolam.

Tuuu, cubaan Yusuf nak usik adiknya. Sudahnya, dia balik yang kena. Huhu..

Bilik ni ada 'bunyi-bunyi' walau disiang hari. Bunyi kerusi diseret-seret gitu. Tapi wallahua'alam samada memang bunyi kerusi atau apa, sebab tak ada perasaan takut pun masa tu.

Lebih mendukacitakan, bilik airnya sumbat dan mengeluarkan bau busuk. Tapi entahla, petang tu ibu relaks dan positif je. Tak ada nak bising-bising ke, bebel-bebel ke.

Masa turun bawah bawak budak-budak ni ke kolam, ibu singgah ke kaunter depan dan maklumkan masalah bilik air tu. Cuma ibu ada sebut juga, kalau boleh kami naik nanti masalah bilik tu dah dapat diatasi..

Jom layan gambar-gambar sepetang di kolam..

Kolam untuk kanak-kanak..

Ada buaian lagi tu..

Tiga beranak ni je mandi manda. Ibu tukang ambik gambar je..

Nak kemana agaknya tu? Kolam ni luas, jadi boleh pindah-pindah..

Terjun kolam sini pulak..

Nampak laut dari kejauhan..

Dua beradik yag mandi sampai tak ingat nak naik..

Hampir Maghrib juga budak-budak ni naik, itu pun setelah dipaksa. Naik bilik, alaaaaa masih sumbat. Sudahnya kami dapat bilik lain, kena mengangkut segala beg la pulak berpindah randah.

Lepas bersihkan diri dan solat, kami keluar jalan-jalan cari makan. Pun main terjah je kedai yang ada sebab bukan tau pun mana kedai yang best.

Cerita makan-makan ibu buat entry lain, nanti banyak sangat la pulak gambar dalam entry ni..

Siap makan, kami pusing-pusing sekejap dan terus balik hotel. Tengok tv cerita 'Ikan Bakar' di Tv9 lepas tu masing-masing pun beradu. Zzzzz..

Besok paginya, celik je mata yang budak-budak ni ingat cumalah nak mandi kolam lagi. Hmmm.. Apapun, kita sarapan dulu.

Sambung mandi dihari kedua sampai tengahari. Habis gelap anak-anak ibu..

Ibu tak mandi pun, duduk-duduk tepi kolam aje..

Ketika jam hampir 12.00 tengahari, walau dengan hati yang berat dua berdik ni terpaksa juga keluar dari kolam tu. Masa untuk check out pula..

Masa ni ibu baru siap berkemas-kemas..

Sementara ibu berkemas, sempat lagi dua beradik tu bergusti atas katil. Hmmm.. Sabar aje lah..

Kami check out dari De Rhu Beach Resort ini lebih kurang jam 1.00 petang 2 Disember 2014 dan meneruskan perjalanan ke Terengganu Darul Iman.

Kami berada di Terengganu sehingga Sabtu 6 Disember 2014 dan kembali sampai ke Shah Alam awal pagi 7 Disember 2014.

Syukur alhamdulillah, selamat pergi dan kembali.

1. Oooo...kolamnya memang seronok untuk anak2 yer.... Tapi keadaan hotel dia memang suram sungguh la kan.... Kalau diorang invest, cantikkan semula, promotion habis2an, mesti boleh maju semula.

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...