Follower

Tuesday, February 22, 2011

Rindu Pada Mikrofon..

Assalamualaikum wbt..

Rindu pada mikrofon? Apakah? Karaoke kah? hehe.. karaoke-karaoke takde dalam kamus hidup ibu. Seumur hidup tak pernah karaoke tau.. Tak pandai nyanyi pun..

Sebenarnya, hari ini pergi ceramah. Selepas setahun tak berceramah.. eh! ye ke? Yelah.. last sekali hujung tahun lepas. Dah setahun la kan? hehe.. Kiranya, hari ini sesi melepas rindu pada mikrofon.

Hebat sangat ke ibuni dalam berceramah? Tak adalah, biasa-biasa sahaja..  Tapi alhamdulillah, bolehlah untuk menjalankan tanggungjawab. Semuanya kurniaan Allah swt..

Harap-harap, apa yang ibu sampaikan pada hari ini menambah sedikit sebanyak ilmu dalam dada adik-adik kita ni.. Semoga semangat dan motivasi mereka juga meningkat..

Gambar-gambar aksi seorang penceramah.. hehehe..

Ups.. tunjuk belakang aje ke? hehe.. jangan pandang belakang..

 
Pandangan sisi pula.. jangan diintai kasut tu ye.. tumit kasut sarung ibu dah 'senget'.. belum beli yang baru..

 
Haa. baru lah pandangan dari hadapan.. tapi tunjuk dari jauh je ye..

Ps: Semua aksi-aksi terover, tunjuk-tunjuk jari atas bawah, aksi mulut ternganga, termuncung semasa berceramah.. tidak akan ditunjukkan untuk memelihara keayuan penceramah.. kihkihkih..

Wassalam..

8 comments:

  1. nadiah ni nervous nak bercakap depan org ramai mcm tu walaupun semuanya budak2 lagi :p

    ReplyDelete
  2. Nadiah: kak zefa dulu mula2 nerves juga.. tp sbb dah tugas, budakke, makbapak budak ke, orang ramai ke.. terpaksa juga hadapi. Lama2 biasa dah..

    ReplyDelete
  3. As salam, tak sangka ekkk ruper nyer zefa nie penceramah. BSB nie ada darah gemuruh mahu pensan ler kalau disuruh bercakap kat depan tue.

    ReplyDelete
  4. Wsalam BSB.. penceramah biasa2 aje.. ada org jemput, bos dah arah.. kena la pergi.. tapi syok juga.. jgn syok sendiri sudah le.. hehe..

    ReplyDelete
  5. wah...akak ni boleh bagi ceramah eh? bolehlah jemput pasni :)

    ReplyDelete
  6. saya nie pendiam orangnya..tapi tak sangka pula jadi 3 yang terbaik dalam pengucapan awam baru-baru ini..mula-mula itu nervous juga bila bercakap di hadapan ramai orang..

    ReplyDelete
  7. Nida kalau nak naik pentas mesti ada rama-rama dalam perut...hehe

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...