Follower

Thursday, November 17, 2011

PML: Si Langsing Padi | Menahan Nafsu Bergelora..


Entry tentang PML..

Wahhhh.. Lama sungguh rasanya ibu tak buat n3 khusus untuk PML (pinggan mangkuk lama). Masuk APC (Antique Porcelain Collectors) di FB pun dah jarang-jarang.

Sebenarnya ibu dah berazam. Berazam untuk manahan nafsu.. Sebab tu jarang-jarang dan intai APC, takut nafsu kembali bergelora. Hahaha.. Harap kenyataan ni menjawab soalan-soalan geng APC kenapa Zefa Ibu Maryam lama menyepi diri... :D

Ramai geng APC (termasuk ibu) guna istilah 'puasa' untuk keadaan menahan diri dari membeli PML. Maknanya, lama juga ibu dah puasa sebenarnya. Baru-baruni, ibu menerima bungkusan berisi PML, tapi bukan ibu buka puasa tau. Cuma barang tu baru diterima..

Ibu beli barang ni dari Puteri Nur.. Elok ibu buat bayaran, PN kemalangan. Jadi, itulah yang menjadi sebab kenapa barang lambat di hantar. Kita sebagai pelanggani, kenalah juga faham kedaan penjual. Tak apa, pelan-pelan janji barang kita sampai.

Eh eh.. Panjangnya muqadimah. Mana PMLnya? Adaaaaaa.. Ini dia..

v

v

v

Inilah dia Si Langsing Padi.. Suka-suka bagi nama sendiri. Rakan-rakan APC, apa nama teko ni ye?



Nampak tak bahagian tutupnya? OKU dah sebenarnya.. tiada sudah tombolnya.. :-( Tapi jadilah, dari tak ada langsung..



Kesian dia sorang-sorang. Ibu carikan dia teman untuk berposing. Mix n match sahaja.. :D

Sekadar berkongsi cuci mata, untuk koleksi PML Padi ibu yang lain sila tekan SINI..

Jumpa lagi!!



10 comments:

  1. a'aah la..kita pun perasan dah lama zefa tak 'tayang' koleksi PML..kita pun tumpang suka cuci mata tgk koleksi PML zefa :-)

    p/s: lawak pulak dgn istilah OKU utk si langsing padi tu hiihii..

    ReplyDelete
  2. wahhhh..kak zefa mmg suka kumpul PML ye..hmm mcm pak sdra sy..siap ada satu bilik khas utk brg2 PML ni..np antik n klasik..chantikk!

    ReplyDelete
  3. cantiklah....bilalah agaknya dapat beli barang2 mcm ni hehe

    ReplyDelete
  4. cantikkk...la..xpuas nengok.. =)

    ReplyDelete
  5. cantik..selalunya akk pakai ker or simpan sebagai koleksi?

    ada juga PML yg sy nmpk akk guna..:)

    ReplyDelete
  6. huawaaa...ingatkan si langsing mane rupenye pml..kite pun jadi rindu dgn pml akak lame takde entry..suke je cuci2 mate hobi yg pelbagai ni ;)

    ReplyDelete
  7. cantik teko..cantik gak rumahnya

    ReplyDelete
  8. cantik. tp sy bkn penggemar. cm minat tgk je.

    ReplyDelete
  9. Bertuah Zefa memilikinya. Cantik betulkan bentuknya. Lama dah mengidam lum dapat2

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...