Follower

Thursday, November 22, 2012

PELANCARAN 5 PRODUK TERBARU MYCHEF


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Semalam, 21 November 2012 bertempat di Restoran Rebung Bangsar telah berlangsung pelancaran 5 produk baru myChef.

Ibu menerima jemputan untuk hadir kemajlis pelancaran ni dari En Mohd Fairuz, CEO myChef sendiri.. Lantas persetujuan diberi, tak pergi rugi. Ehh, sedap pulak ayat ni.. Hihi..

5 produk yang diperkenalkan pada majlis pelancaran kali ini ialah Fettucine Marinara dan Sweet & Sour Fish with Steamed Rice resepi Chef Ezani (pemenang MasterChef pertama), Sambal Udang Petai resepi Chef Florence, Sweedish Meatball resepi Chef Zam dan Ayam Percik Nogori resepi Chef Dato' Ismail.

Semua hadirin yang datang semalam diberi peluang untuk merasai keenakan makanan hasil resepi chef-chef popular itu. Ibu rasa kesemuanya, kecuali Ayam Percik Nogori. Ibu tak pasti samada memang tak dihidangkan atau tak sampai ke meja yang ibu duduk. Tapi memang sedap semuanya.. Jangankan kata rasanya, tengok gambar dikotak pun dah buat kita terliur tau.

Jom kita tengok gambar-gambar majlis semalam. Sebahagiannya dari kamera 'comel' ibu dan ada yang ibu pinjam dari kawan-kawan yang datang semalam. 
 


Ucapan pembukaan dari En. Mohd Fairuz..



Majlis pelancaran bermula, semua wartawan dan jurugambar menyerbu ke depan. Alahai tak nampak apa kat belakang ni.. Snap punya snap semua gambar kepala dangan 'montot' jurugambar je. Kah kah kah..

Maka ibu pun walaupun dengan hanya kamera 'comel' ini pun tak mahu tenggelam begitu sahaja. Terus menyelit ke depan hinggalah dapat posisi betul-betul depan pentas. Hehehe..



Tengok! Gambar ni bukti ibu berjaya ke hadapan walaupun duk tepi je kan. Gigih blogger mak-mak nak sorang ni..



Yelah, yelah.. tak pandang pun kamera ibu kan. Sob sob sob..



Chef Ezani yang cantik molek sedang menandatangani kotak gergasi produk myChef dengan resepinya..




Chef Zam dengan Sweedish Meatballsnya. pernah makan meatballs yang popular kat IKEA tu? Haaaa, cenggitulah lebihkurang rasa dan rupanya..

Errr, ni Chef Zam yang cakap tau. Sebab ibu tak pernah makan pun meatballs kat IKEA tu.. Hehe..



 Chef Florence dengan resepi Sambal Udang Petai. Ibu dah rasa, memang sedap lagi menyengat. Fuh, memang best!! Oh ya, pic ni pinjam Delima Zamrud punya. Terima kasih D5.. :D

Ketika majlis pelancaranni, Chef Dato' Ismail belum lagi sampai sebab masih dalam perjalanan dari (ibu lupa dah dari mana.. haha..)

Dan..

Semalam ibu ada kisah manis sendiri untuk dikenang dan diabadikan dalam blog kesayangan ibu ni..

v

v

 

Ibu berjaya membawa pulang apron myChef yang ditandatangani oleh Chef-chef selebiti dan diframekan setelah berjaya menjawab soalan yang diajukan oleh mc bertugas iaitu Abang K. Selain frame tu, ada juga satu beg myChef yang mengandungi 8 kotak produk myChef. Rezeki anak-anak..

Dalam gambartu ada 3 tandatangan saja kan? Tapi ibu berjaya tambah satu lagi dan lengkap 4 tandatangan Chef Ezani, Chef Florence, Chef Zam dan Chef Dato' Ismail. Terima kasih buat Abang K yang bertungkus lumus tolong pasang dan gam semula frame tu..



Ni masa sidang akhbar dan dato' Chef Ismail dah sampai. Gambarni ibu pinjam dari page myChef yang pinjam pula dari page datin Seri Tiara Jacquelina.. Dato' Seri Effendi Norwawi dan Datin Seri Tiara Jacquelina turut hadir memeriahkan majlis..

Majlis berakhir lebih kurang jam 6.00 petang dan jemputan dijamu dengan hidangan minum petang yang sangat enak. Sedia maklum, majlis dibuat di Restoran Rebung milik Chef terkemuka, siapa lagi kalau bukan Chef Dato' Ismail, maka hidangannya mestilah sedap kan? Paling tak boleh lupa, pulut yang dihidang dengan serawa durian. Memang terbaik!!

Semua tetamu jemputan yang hadir, menerima satu beg myChef yang mengandungi 5 kotak produk terbaru mereka. Memang semalam, balik kereta penuh dengan produk myChef. Terima kasih myChef..

Lebih manis, majlis ini turut dihadiri oleh beberapa orang ahli Chef Ezani Masterchef FC yang mana ibu adalah salah seorang ahli fan club tu. Walaupun ini kali pertama ibu bertemu dengan mereka, kami sangat mesra. Kami berbual seolah-olah dah lama kenal. Waaa.. tiba-tiba ibu rindu mereka.. Sob.. Sob..
 


Kenangan bersama.. ambik gambar lepas sama-sama selesai solat Maghrib.

Okey, sampai di sini dulu catatan ibu tentang pelancaran produk baru myChef. Oh ya, MAHA 2012 akan berlangsung di MAEPS Serdang dari 23 November hingga 2 Disember 2012. Boleh dapatkan produk myChef di sana ya..

Hingga jumpa lagi, salam sayang buat semua.. :D


Iklan:

Vitamin C + Pure Collagen. Berminat nak cuba boleh pm Asmara Collections (Zefa Ibu Maryam).. Nak biz dengan ibu pun boleh juga. Pm jerr.. :D




4 comments:

  1. Sumer DE RPIC Mase ambik hadiah D5 xde hehhehhe asyik2 jd juru gambar je.. Xsabo rasa nyer nk tunggu 8 Dec nie kan seronok nyerrrrr :D..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa D5 ambik hadiah jurugambar surat khabar yg ambik gambar D5.. hehe..

      Delete
  2. Wah, bestnya.. Bertuah yg dpt undangan.

    ReplyDelete
  3. aduh...syoknya k.zefa =) glamer gitu....tahniah!!

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...