Follower

Tuesday, May 15, 2012

PENGISAR AIS TRADISIONAL; INDIA MARI


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ibu nak cerita kisah semalam dating dengan ayah sebenarnya. Ala.. dating makan cendol bawah pokok je. Tapi macam tak sempat nak upload gambar. Layan dululah gambar nan sekeping ni ye..



Betul-betul oldskool.. Pengisar ais tradisional. India mari kata mamak cendol ni. Menarik tertarik buat ibu Yusuf terus minta izin nak tangkap gambar.

Sampai jumpa lagi!!

Rasa nak melancong ke India? Cari info di sini. Klik!!

10 comments:

  1. mengamit memori tu.......

    ReplyDelete
  2. sgt2 sentimentalvalue ni..
    tp jenuh gak kalo y x biasa nk buat ni kan

    ReplyDelete
  3. Kakak rasa masa kakak kecik dulu pernah nampak pengisar ini. Airbatu tu dia gosok-gosokkan atas mata pisau dan akan turun di bawah (kena tadah mangkuk)hihi... nostalgia betul...

    ReplyDelete
  4. wah, antik tu. Pertama kali tengok pengisar ais ni hehe

    ReplyDelete
  5. sangat antik ni kak zefa... izan pun macam pernah nampak masa makan cendol mamak kat banting, kalau tak silaplah... lupa sudah...

    ReplyDelete
  6. memang akan jadik khazanah berharga ni.

    ReplyDelete
  7. lor saya pun baru pertama kali tgok pengisar yg macam nie.g sentomental value sungguh!mmg satu kelainan dan patut dikekalkan utk generasi akan dtg..:)

    ReplyDelete
  8. Akak pernah tengok masa kecik2 dulu & pernah cuba menggunakannya..

    ReplyDelete
  9. masa kecil2 dulu je pernah jumpa...

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...