Follower

Friday, April 5, 2013

KUKUHKAN SISTEM IMUN DENGAN NUTRIFERON


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Tadi kawan ibu sms, tanya pasal Nutriferon. Di FB pun berderu-deru pm tentang Nutriferon. Wah, sana sini bertanya tentang Nutriferon nampaknya.

Kalau kawan-kawan perasan, sekarang ramai yang menjalankan kempen kesedaran tentang bahaya ubat tahan sakit. Cuma mereka lebih menyebut dan menggunakan satu 'jenama' ubat tahan sakit ni, sedangkan di Malaysia sahaja bermacam-macam jenis ubat tahan sakit ada. Hmm.. Dah nasib produk popular kan. 

Apapun, bagi ibu (sebagai seorang yang tak suka makan ubat dan ada sedikit kesedaran tentang bahaya ubat tahan sakit), seelok-eloknya sekiranya ada alternatif lain; elakkanlah ubat tahan sakit tu.

Salah satu alternatif yang ibu syorkan adalah Nutriferon dari Shaklee. Nutriferon bukannya ubat, tapi sejenis supplemen yang berasaskan bahan semulajadi iaitu campuran ekstrak tumbuh-tumbuhan bagi pengukuhan imun yang terbukti secara klinikal.

Bahasa mudahnya, Nutriferon adalah immune boosters.



Kita tengok pula gambar di bawah, bagaimana Nutriferon boleh bertindak sebagai imunne boosters.


Nutriferon menggalakkan penghasilan interferon..

Interferon adalah protein yang dikeluarkan oleh sistem sel badan sebagai tindakbalas terhadap kehadiran patogen seperti virus, bakteria, parasit dan juga sel tumor..

Interferon mengaktifkan sel imun dan membunuh pategon asing.

NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee. Sebagai suatu suplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.
 
Siapa yang memerlukan NutriFeron set ini?

  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.
Untuk keterangan lanjut, jangan malu-malu hubungi ibu ya. Tqvm ♥


Zefa Nor Asmara Jubir
Shaklee ID: 909824
FB: Ibu Yusuf Dan Maryam
FB Page: Asmara Collections
Emel: zefa_asmara@yahoo.com

5 comments:

  1. menarik... akak pun takut sgt makan ubat tahan sakit ni, macam2 crita negetif yg di dengar

    ReplyDelete
  2. Ubat tahan sakit mmg x amalkan. Kecuali masa operation dulu. Tp, panadol mkn pulak. Bahaya juga kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panadol tu pun antara ubat tahan sakit dear :-)

      Delete
  3. sy ni bukan takat ubat tahn sakit.semua ubat pun maals nak telan.hiks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita PK.. Tapi semenjak dah bertambah usia ni dah rajin dah telan supplemen. Hihi..

      Delete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...