Follower

Monday, September 24, 2012

ENTRY PERTAMA UNTUK SEBUAH KEKALAHAN


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Pertamanya, ibu nak ucapkan terima kasih pada sahabat-sahabat yang mengucapkan tahniah melalui komen di entry Menang Tempat Ke5 Decor Ruang Tamu. Semoga ucapan murah rezeki itu adalah satu doa yang akan dimakbulkan oleh Allah swt. Amin..

Sebenarnya, selain berkraf, berdekorasi, kumpul pinggan mangkuk lama, berblog dan berFB, berkontes juga adalah salah satu hobi ibu. Sekadar suka-suka dan mengisi masa. Nak kata mengisi masa lapang sebenarnya, tapi bila difikir-fikir semula, sebagai seorang ibu dan isteri yang berkerja, tiada masa lapang sebenarnya. Ada saja yang perlu dilaksanakan untuk menunaikan tanggungjawab-tanggungjawab yang ada. Tapi, sesebok mana pun.. ibu sentiasa berusaha untuk memperuntukkan masa untuk diri sendiri. Kalau tak stress wooo..

Berbalik pada tajuk, cukup sedih tak bunyianya? Hahaha.. Pagi tadi buat entry gumbira-gumbira, bila malam buat entry ala sedih pulak ye?

Sebenarnya bukanlah entry sedih. Entry kalah dalam kontes sebenarnya. Kalau setiap kontes yang kalah nak bersedih, alamak sedih berpanjanganlah nampaknya. Banyak kali dah ibu kalah, cuma tak cerita je kekalahan-kekalahan yang dialami.. Nanti ada pula yang akan kata, "asyik kalah je..".. hehe..

Harini keputusan siapa yang mara ke final untuk The Gourmet Blog Challenge anjuran myChef telah diumumkan. Dukacita dimaklumkan, 3 entry ibu yang layak dinilai untuk ke final gagal memenangi hati juri. Senang cerita memang dah kalah lah..

Walaubagaimanapun, ibu tetap bersyukur dan berterima kasih pada semua atas sokongan yang diberikan ke atas ketiga-tiga entry penyertaan ibu. Ketiga-tiganya mencapai jumlah vote yang ditetapkan untuk dinilai samada layak ke final ataupun tidak. Namun ketentuan Ilahi telah menetapkan, bahawa tiada rezeki ibu di sini.

Alamak, tiba-tiba rasa sedihlah pulak. Hmmm.. tu lah pasal selamani tak mahu buat entry kekalahan. Elok-elok, biasa-biasa aje, jadi sedih lah pulak. Sob sob sob..

Okey, abaikan itu semua. mari kita tengok siapa yang layak ke final. Tengok je lah gambar tu ye..










Tahniah pada semua yang layak ke final. Good luck ya.. :D



 Dan anda semua, memandangkan ibu tak dapat sikit pun dari RM18,000.00 hadiah dari myChef tu.. tolonglah hadiahkan ibu RM00.08 seorang ya. Hahaha.. tak susah pun, klik je iklan di bawahni. Tapi janganlah klik aje, baca sekali okey? Terima kasih semua.. :D
 

7 comments:

  1. kalah menang adat btanding...skurang2nya zefa tpilih utk dnilai...3 lg tu...akak ni...awal2 dh kena reject...kekeke...pepun byk lg kemenangan menanti tu...akak tgk zefa join byk peraduan...seronok tgk...nti nk merajinkan diri aktif bcontest macam zefa jugaklah...;)

    ReplyDelete
  2. belum ada rezeki, insyaAllah, cuba lain kali ya, ibu. Mungkin ibu akan dapat rezeki dalam bentuk yang lain pula.

    ReplyDelete
  3. haha..tkpe ushe tgge kejayaan ;D

    p/s: suke ayat yg kalau tak cari mase utk diri sendiri stress wooo..mmgg wooo setuju 900%

    ReplyDelete
  4. bole cube lg len kali..aslkn jgn ptus asa

    ReplyDelete
  5. heheheh...

    cuba lagi next time la kak...

    :)

    mana tahu rezeki kan...

    ReplyDelete
  6. resepi k.zefa 2 menarik sbnrnya..cuma bukan rezeki nk dpt 18k kot:)

    ReplyDelete
  7. menang kalah tu adat kan kak.

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...