Follower

Thursday, March 7, 2013

SET KESUBURAN SHAKLEE


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

  Sekadar gambar hiasan dari sumber Google

Antara soalan yang agak popular berkenaan produk Shaklee yang ibu terima adalah; "Sis, ada tak vitamin untuk senang mengandung?" atau "Ibu, ada tak vitamin kesuburan" dan macam-macam versi soalan yang semaksud dengannya.

Biasanya soalan-soalan ini dilontarkan di FB sebab ibu lebih aktif di sana. In sya Allah ibu kongsikan pula di Jemari Asmara, semoga memberi manfaat pada semua.

@@@@@@

Set kesuburan Shaklee untuk wanita mengandungi;
 
* Vitalea
* B Complex
* Vita-C
* Alfalfa dan;
* GLA Complex

Manakala untuk lelaki mengandungi;
 
* Vita Lea
* B complex
* Vita C dan;
* Zinc Complex

* Vitamin E

Bagaimana semua supplement itu berfungsi?

Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pendekata ia memenuhi ruang-ruang kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida (sumbing tulang belakang). 

Vitamin C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel.

Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal-hal organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya.

Vitamin E terkenal sebagai Vitamin Cinta. Vitamin E terkenal sebagai vitamin yang mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelakian. Sebanyak 50% selenium dalam badan lelaki berada di dalam testikel dan duktus seminal. lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani, maka kandungan selenium yang cukup dapat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

Vitamin/produk yang memainkan peranan utama dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami. 


Bagaimana kedua2 ini berfungsi?

GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari. Zinc pula membantu menguatkan sperma.

Gabungan nutrien di atas memberikan harapan untuk pasangan menimang cahaya mata. Yang paling utama adalah terus memohon kepada yang Maha Esa. Usaha, doa dan tawakal serta jangan sesekali berputus asa.

Hmmm.. mesti ada yang kata, uish! Banyaknya! Hehe.. Ibu tahu, tak semua orang suka telan pil-pil nikan. Tapi tak apa, inilah fungsi Shaklee Indipendent Distributor. Kami akan membantu anda mengadakan konsultasi mengikut keperluan dan kemampuan bajet.
 
Untuk keterangan lanjut, hubungi  pengedar Shaklee anda:



Zefa Nor Asmara Jubir
ID: 909824
Blog: http://jemariasmara.blogspot.com 
FB: Ibu Yusuf dan Maryam 
FB Page: Kiosk Keluarga Sihat 
Emel: zefa_asmara@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...