Follower

Sunday, September 16, 2012

MIX AND MATCH TUDUNG LABUH DENGAN SHAWL BERCORAK


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Wanita dan rasa ingin cantik tak dapat dipisahkan. Betul tak? Itu sememangnya lumrah yang memang tak dapat dinafikan. Samalah dengan ibu Yusuf dan Maryam ni ha, teringin juga nak rasa cantik, walaupun orang yang tengok tak kata cantik pun. Hahahaha..

Tapi dalam bab berhias ni sama-samalah kita mendidik hati agar sama-sama membetulkan niat. Berhias biarlah berpada-pada dan bukan bertujuan untuk riak dan bermegah-megah. Cukuplah untuk kita nampak kemas dan menyenangkan hati orang yang memandang. Ye lah, kalau kita keluar rumah 'menyelebet' je, menyampah pulak orang yang tengok nanti. Hahaha..

Lain orang lain caranya.. kalau ibu Yusuf ni memang bukan jenis yang make up bagai. Cukuplah selapis bedak dan secalit gincu (itu pun hilang lepas makan dan tak de nya nak touch up dah..). Kalau rajin pakailah celak sikit..

Cuma semenjak dua ni, rajinlah sikit bergaya tang tudung. Itupun sekali sekala je.. Ibu pakai tudung saiz besar, susah nak cari tudung besar yang cantik. Kalau ada pun mahal dan tak menepati citarasa. Gaya ibu ni, kalau bagi orang yang biasa bergaya memang biasa-biasa je.. 

Semalam, pergi raya rumah kawan ayah Yusuf. Ibu pakai serba hitam tapi matchkan dengan sehelai shawl bercorak.. Layannnnn..
 

 Saaaaayang ibu. Mmmmmuahs!!


 Gambar ni bukan di majlis raya yang kami pergi. Ce teka di mana?


Inilah saya seadanya..Ibu Yusuf dan Maryam.. :D

Salam sayang buat semua.. :D


13 comments:

  1. begitulah sepatutnya seorang muslimah berhijab.

    ReplyDelete
  2. betul tu zefa, trutama jd cikgu ni, kalau pakai selekeh anak2 murid tgk pn berserabut........biar mrk teruja setiap kali nmpk cikgu2nya nk masuk kelas..kalau pakai brooch yg sama pn mrk prasan n tegur.."bukan cikgu dh pakai ke pin tu kelmarin"...hehehe....

    ReplyDelete
  3. Suka tgk gaya Zefa bertudung. dalam bergaya, syariat tetap terpelihara. Itulah sebenarnya yg menjadikan seseorang muslimah lebih cantik. Yang pasti, suami tentu suka.. betul tak??

    ReplyDelete
  4. Cantik dan semmangnya bergaya,.
    Tapi mummy tetap tak pandai bergaya macam ni,.
    Mungkin sebab tak ada orang yang nak mendorong mummy ke arah tu,.
    Kalo dok 'dekat' mungkin ada orang boleh bantu mummy :(

    ReplyDelete
  5. salam kak zefa....akak ni kalo x make up pun mmg dah cantik tau...natural beauty..:)

    ReplyDelete
  6. cantik.. natural beauty gitu... akak jenis sarung yang tudung malas tu hehehhe.. kejap je siap.. harus la cepat kalau engan si kembar tu :)

    ReplyDelete
  7. Cantik kak...sy xpandai pakai tudung beli2 ni...hihi...tambah2 ad ank kecik

    ReplyDelete
  8. cantik kak. tapi tak adanya saya nak pakai macam ni. kena tarik dgn Azfar je nanti. nak kena bagi susu la. serabut pulak kepala saya. hahaha... okay malas sebenarnya. husben pun suka tengok yg simple2 je. cuma sekarang ni ada kelonggaran sikit boleh pilih tudung yg ada corak ke design tapi make sure labuh la.

    ReplyDelete
  9. dayah dah pnh ckp dulu..

    (akak nih cantik)

    ReplyDelete
  10. salam.. kalau saudari berminat membeli shawl labuh boleh la kunjungi loveprettyhawa.blogspot.com
    lets cover our chest ya.. spread the love of ISLAM

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...