Follower

Sunday, August 10, 2014

Kepentingan Sarapan Untuk Anak-anak Pelajar

Sarapan pagi penting kepada kita. Ini adalah fakta! Dalam entry ini ibu ingin membuat penekanan khusus kepada anak-anak yang bergelar pelajar. Tidak kiralah dari kalangan pra sekolah (tadika), sekolah rendah, menengah mahupun di IPT.

Kepentingan Sarapan Untuk Anak-anak Pelajar

 Kebanyakan pelajar selalu meninggalkan sarapan sama ada secara sengaja atau sebaliknya. Alasan terlampau sibuk, lewat ke sekolah, tertinggal bekalan mahupun perut tidak boleh menerima makanan pada awal pagi sering menjadi alasan setiap kali dipaksa mengambil sarapan.

 

Anak-anak pelajar perlu mengambil sarapan kerana ia membekalkan mereka tenaga segera untuk sel-sel otak 'menjalankan tugas' pada waktu pagi. Malah, ia juga mengelakkan tubuh badan anda menjadi lesu. Amalan meninggalkan sarapan akan mempengaruhi tumpuan pelajar di dalam kelas.

 

Elak bertanggapan kita boleh menggantikan sarapan pagi yang tertinggal dengan mengambil kuantiti yang banyak pada waktu makan tengah hari. Malah ada juga berpendapat meninggalkan sarapan boleh membantu mengurangkan berat badan. Ianya tidak benar! Sarapan pagi tetap penting untuk diambil.

 

Sebagai ibu bapa kita boleh berusaha untuk melatih anak-anak bangun awal semenjak kecil. Bagi yang beragama Islam, kita perlu melatih anak-anak untuk elak sambung tidur setelah solat Subuh. Apabila bangun awal, mereka akan mempunyai masa yang cukup untuk bersarapan.

 

Malah, amalan bangun pagi adalah paling baik kerana kita mempunyai masa membuat senaman ringan, emosi juga lebih stabil, dapat menyelesaikan kerja dengan segera dan produktiviti kerja lebih baik. (rujukan)

Kepentingan Sarapan Untuk Anak-anak Pelajar


Cuma kadang-kadang, siibu sendiri yang tidak sempat menyediakan sarapan. Mungkin terlewat bangun atau tergesa-gesa mahu ke pejabat. Kesian kat anak-anak kan? Kalau tak sarapan, perut lapar, tak ada tenaga, macammana nak fokus dengan pelajaran?

Macam ibu pernah juga kadang-kadang tak sempat, tapi macam-macam mana terlambat sekalipun minum susu adalah wajib. Sekurang-kurangnya terlapik perut budak-budak tu dengan sesuatu.

Susu sahaja, cukup ke? Biasanya ibu tambah Meal Shakes..
Meal Shakes ni sejenis minuman berkhasiat yang mudah disediakan, baunya enak, rasanya sedap dan boleh dibancuh dengan apa-apa minuman kegemaran anak-anak.

Mari ibu kongsikan sedikit maklumat tentang Meal Shakes ni..

MEAL SHAKES SHAKLEE
 
 > Meal Shakes Shaklee mudah dibancuh, baunya enak, rasanya sedap dan boleh dibancuh dengan apa-apa minuman kegemaran anak-anak.

> Meal Shakes Shaklee mengandungi 24 jenis vitamin dan mineral penting

> Meal Shakes Shaklee mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan.

> Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.

> Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

> Meal Shakes Shaklee disahkan halal.

> Shaklee Meal Shakes sesuai bagi dewasa dan kanak-kanak (berumur satu tahun ke atas).

Kepentingan Sarapan Untuk Anak-anak Pelajar

Jika kawan-kawan menghadapi masalah anak tak nak sarapan, ibu memang syorkan ambik Meal Shakes ni. Bukan sahaja bab sarapan, yang sememangnya picky eater pun boleh cuba Meal Shakes ni.

Ia membantu melengkapkan kelopongan-kelopongan nutrisi dalam tubuh anak kita. Jom dapatkan sekarang, jangan lengahkan untuk anak menerima nutrisi yang lengkap.

Untuk maklumat lanjut dan pembelian, jangan malu-malu hubungi:

Puan Zefa NorAsmara Jubir
Shaklee Indipendent Distributor (ID: 909824)
Whatsapp: 011 11537821
PM: https://www.facebook.com/messages/KioskKeluargaSihat

Oh ya, jika anda nak beli menggunakan kad kredit atau debit, boleh terus klik http://bit.ly/OrderMealShakes 

Jangan risau, link tersebut selamat. Selamani ibu tambah stok pun melalui link shaklee2u tu. Jarang dah pergi HQ kalau nak ambik stok.

Berita gembira! RM20.00 dari pembelian Meal Shakes di link tersebut akan didermakan kepada Tabung Palestin melalui acc Maybank Aqsa Syarif. Bukti transaksi kepada kepada acc Aqsa Syarif juga akan di emailkan kepada semua pembeli.



InsyaAllah, sambil membeli sarapan berkhasiat untuk anak-anak, sambil kita menderma kepada Tabung Palestin.

Semoga kita semua dalam rahmat Allah swt. Amiin..

Terima kasih :D

1 comment:

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...