Follower

Tuesday, July 26, 2011

Ibu Cuti Sakit..| Tanda-Tanda Tibi?

Assalamualaikum wbt..

Selamat  hari Selasa buat teman-teman yang setia berkunjung ke blog ibu. Harini ibu bersiaran secara langsung dari rumah (macam siaran tv pulak ye.. hehe..).

Malam tadi (pagi tadi sebenarnya) ibu habis bertugas jam 12.30 tengah malam dan sampai dirumah menjelang jam 1.00 pagi. Balik-balik terus tengok beg sekolah Maryam, kut-kut ada pesanan dalam Message Book. (Buku Pesanan Yusuf ayah yang akan periksa setiap hari.. :-). Selesai mandi, ibu cuba melelapkan mata kerana hakikatnya fizikal ibu tersangatlah letih.

Namun.. sepanjang malam badan ibu 'melambung-melambung', dan manakan mungkin ibu boleh tidur. Kenapa melambung-lambung? Ibu batuk dengan keadaan yang sangat teruk. Habis sakit satu badan dan perut sebab bila batuk  rasa tertarik semua otot-otot. Allahu Akbar!! Ibu dah batuk lebih dari 2 minggu sebenarnya!

Pagi tadi, ibu bangun dalam keadaan yang sangat lemah. Sakit kepala, sakit badan, sakit dada, semua serba sakit dan tak kena. Ibu terus sms ketua Pegawai maklumkan ibu terpaksa cuti. (Dalam lemah ibu gagahkan juga diri buat sarapan untuk Yusuf Nabhan).

Ibu gagahkan diri on lappy dan mencatat keadaan diri ibu di sini. Ketika n3 ini ditulis ibu masih' terlambung-lambung' menggambarkan teruknya batuk yang menyerang ibu. Adakalanya ibu terpaksa pegang kepala ibu bila batuk.. sakit!

Tiba-tiba ibu teringat pesanan 'Aca Laling'.. (panggilan manja buat assistan ibu En Pragash..) Katanya: "Puan ni batuk tak baik-baik. Pergilah buat checkp, takut Tibi je"

Woiii!! Tak sayang mulut! Huwa!!!! Tapi, betulpun apa yang dia cakap tu. Lebih-lebih lagi ibu sering berurusan dengan pesakit Tibi.

InsyaAllah, sekejap lagi ibu nak pergi klinik.

Ibu kongsikan info tentang Tibi yang ibu baca DISINI. Silalah klik untuk maklumat ye kawan-kawan!!

Ps: Doakan yang semua baik-baik sahaja ya..

Pss: Mudah-mudahan batuk ibu sembuh dalam 2 harini.. Khamis ibu ada ceramah di Muhibah Engenering..

Pss: terima kasih buat sahabat ibu puan Norharyati yang take over tugas ibu ke mahkamah harini.. sayang kamu!!

Jumpa lagi! Ibu nak ke klinik.. :-)

6 comments:

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...