Follower

Monday, July 25, 2011

Apam Pisang Coklat..| & Resepinya.. :D

Assalamualaikum wbt..

Selamat pagi Isnin.. Kerja rajin-rajin ya! N3 autopublish ni.. ibu dah taip siap-siap malam tadi.. :D


Apam pisang coklat.. hasil air tangan ibu semalam.. Cubaan kali ke 3 mengunakan resepi dari Nieza. Rasanya sangat sedap, cuma ibu masih gagal memberikan rupa paras yang cantik pada si apam.. hehe..

Cubaan kali pertama ibu guna acuan kecil, tapi kalini ibu guna loyang je.. Harini ibu kongsikan resepinya ye:


RESEPI ASAM PISANG COKLAT

Bahan-bahannya:

Bahan A (diayak bersama)

2 cawan tepung gandum
2 susu besar serbuk koko
1 sudu teh soda bicarbonat
1 sudu teh baking powder
1 cubit garam

Bahan B

2 biji telur
2/3 cawan gula perang (ibu guna yang putih je..)
1 cawan pisang dilenyek
1 cawan minyak masak

Cara-caranya:

1. Pukul telur, masukkan bahan B dan gaul rata.
2. Masukkan bahan A sedikit demi sedikit sambil digaul hingga sebati
3. Masukkan di dalam bekas
4. Panaskan pengukus dan kukus hingga masak

* Mengikut pengalaman ibu, jika guna bekas kecil +- 15 minit. Jika guna loyang +-30 minit.

Selamat mencuba!!


5 comments:

  1. nampak gambar pun terasa sedapnye kak :) nnti raya leh buat kan.

    ReplyDelete
  2. rajinnya kak..saya lama tak buat kek.:)

    ReplyDelete
  3. apa saje yg ada coklat semua BSB suka tauuu

    ReplyDelete
  4. nak sikit la kak zeffa.........

    ReplyDelete
  5. tak pernah buat apam :) rasa nak try buat lah...

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...