Follower

Thursday, July 14, 2011

Kembali Bersiaran...| Kasut pun Boleh Xpired Ke?

Assalamualaikum wbt..

Sahabat-sahabat pengunjung blog kecil ibu.. Sudah 5 hari ibu tidak bersiaran. Kali terakhir pada Sabtu yang lepas, n3 Isnin pun n3 autopublish sebenarnya.

Al hamdulillah, hari ini ibu dapat bersiaran semula..

Syukurke hadrat Ilahi, kem 4 hari 3 malam yang ibu selaraskan berjalan dengan lancar. Hati ibu kembang semangkuk (nasib baik hidung tak kembang sekali.. hehe..) bila mendapat pujian dari Ketua Pegawai ibu, Pejabat Pelajaran Daerah Klang dan dari Jabatan Pelajaran Negeri Selangor sendiri.

Bukan mengharapkan pujian, namun segala penat lelah terasa sangat berbaloi apabila program yang kita selaraskan mendapat perhatian dari pegawai-pegawai atasan, lebih-lebih lagi dari Jabatan yang berlainan. Namun, bagi ibu.. apa yang penting program berjalan dengan lancar dan mencapai objektifnya. Tak ada orang puji pun tak ape..

Pendekkan cerita, ibu sebenarnya bukanlah seorang yang aktif bersukan. Malah boleh dikategorikan dalam golongan yang tidak mengamalkan gaya hidup sihat. Sangat-sangat jarang bersenam.. (hehe.. terukkan?)

Sepanjang ibu berada di kem, ibu hanya memakai kasut sarung biasa yang 'ala-ala sporty' je.. Bukan ibu tak ada kasut sukan, tapi ibu kurang suka memakainya. Kasut yang ada pun dah berusia 8 tahun..

Pada hari ke 3 ada acara Kembara Ilmu. Kami akan bawa peserta kursus panjat bukit. Tak best lah kan penyelaras tak ikut panjat sama. Jadi ibu takada pilihan terpaksa juga pakai kasut 8 tahun tu.. semata-mata nak naik bukit. Semangat!!

Pagi tu, assistant ibu tegur, "Puan, tapak kasut puan dah xpired. Dah warna kuning dah". Sungguh, ibu ingat dia bergurau. Sebab pada pandangan zahir kasut itu masih kukuh.

Hakikatnya dia tidak bergurau!!


Inilah yang terjadi! Gambar diambil di atas bukit sedangkan tapak kasut tu tercabut lebih kurang selepas 500 meter kami bergerak.

Bayangkan!!!!! Huhuhu..

7 comments:

  1. baru nk tnye kemane menghilng lame..rupe2nye ade kem..tahniah kak! semoga sukses selalu!

    p/s: samelah kasut kite tertanggal tapak mase berkemah dgn muhammad hari tuh..tapi taklah sampai 8 tahun berkhidmat..berjasa tu kasut akak..

    ReplyDelete
  2. Ummu Muhammad: haah, byk berjasa.. tu yg sayang.. dah tercabut pun kutip bw balik. sanggup pegang sbb tak mo beg kotor.. :-)

    ReplyDelete
  3. Farah: kasut tu dah tua dah.. :-)

    ReplyDelete
  4. AT&MG: mmg sadis, sepanjang jln jd oku.. kaki pendek sebelah.. kekeke..

    ReplyDelete
  5. First time dengar kasut ada expired..

    Agaknya kasut tu dah merajuk kat Zefa kot.. tu yang ia buat sabotaj tanda protes sebab jarang digunakan..

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...