Follower

Wednesday, January 30, 2013

SUPPLEMEN UNTUK IBU-IBU MENYUSU


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Beberapa malam yang lepas, ibu chatting hingga lewat malam dengan seorang kawan. Ceritanya, sahabat ibu itu menerima khabar gembira mengandung lagi dan dia awal-awal lagi dah minta khidmat nasihat tentang supplemen yang sesuai untuk ibu menyusu. Ibu dah terangkan secara ringkas kepadanya dan harini ibu nak kongsikan di blog pula.



Di atas adalah supplemen-supplemen Shaklee yang sesuai untuk ibu menyusu. Mari kita tengok set-set yang ada mengikit keperluan ya:

1. Set B (Vita-Lea, B-Complex, Vita-C dan Alfafa)

Set B ialah untuk ibu yang tiada masalah penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Vitamin B diperlukan untuk keperluan pertumbuhan otak dan emosi, Vitamin Cuntuk sistem imunisasi , Vitalea demi pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan menyeluruh manakala Alfalfa sebagai peransang untuk membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu disamping membantu mengurangkan masalah ekzema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut.


2. Set Eufor Pack (Vita-Lea, B-complex, Vita-C dan Ostematrix)


Set ini hampir sama dengan set B, walaubagaimanapun Alfafa tiada di dalam set ini dan digantikan dengan Ostematrix (kalsium). Alfafa tidak sesuai diambil semasa di dalam pantang terutama sekiranya anak menglami jaundis. Alfafa juga merupakan herba yang bersifat panas dan boleh menyebabkan anak mengalami cirit birit.


3. Set E (Vita-Lea, B-Complex, Vita-C, Alfalfa dan Ostematrix)


Set E disarankan kepada ibu yang ada kekangan untuk lengkapkan keperluan kalsium dalam diet harian. Kalsium Shaklee lebih dikenali dengan nama Ostematrix adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D. Set E ialah set B ditambah dengan ostematrix. Ibu yang mengalami kemerunduman susu setiap kali PMS sangat sesuai untuk mengambil set ini. Selain itu set ini membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil. 


4. Set Eufor Pack Pluss (Vita-Lea, B-Complex, Vita-C, Ostematrix dan ESP)


Sama seperti Set Eu For Pack, tapi ada tambahan ESP. ESP adalah sejenis protein soya dalam bentuk serbuk yang membantu untuk memekatkan susuibu disamping mencantikkan kulit, rambut dan kuku ibu. Bonus bukan?


5. Set Triple M (Vita-Lea, B-Complex, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix dan ESP)
 
SET TERBAIK!!!!Set ini mengandungi Set B , ESP dan Ostematrix. Siapa yang perlu amik set ini?
Set ini digalakkan kepada ibu yang ada:
* anak kembar,
* masalah penyusuan,
* menyimpan stok,
* mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan
* ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.


Masalah penyusuan yang dimaksudkan di atas ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari. Maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.

 
NOTA: 

* Sila dapatkan khidmat konsultasi sebelum anda membeli mana-mana set di atas. Pastikan anda mendapat ilmu dan maklumat yang selengkapnya sebelum membeli. Aturan makan akan diberikan selepas pembelian produk.

* Produk-produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 Untuk keterangan lanjut hubungi:
 
Hubungi:

Puan Zefa NorAsmara Jubir (Ibu Yusuf dan Maryam)
Shaklee Indipendent Distributor (ID: 909824)
FB: https://www.facebook.com/ZefaNorAsmara
FB page: https://www.facebook.com/KioskKeluargaSihat
Email: zefa_asmara@yahoo.com

Terima kasih..

 

1 comment:

  1. selamat berbisnes kak zefa.ramai yg positif tentang produk nie..:)

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...