Follower

Tuesday, May 31, 2011

Akhirnya.. Ibu Cuti Jua.. Lagi!!

Assalamualaikum wbt..

Bersiaran dari rumah.. Mei 2011, hampir sebulan kami suami isteri bergilir-gilir cuti, bermula Maryam Nabihah kena chicken pox pada 4 Mei 2011 diikuti Yusuf Nabhan pula bermula pada 20 Mei 2011. Diikuti pula taska yang ditutup kerana pengasuh-pengasuh juga kena chicken pox..

Semalam, kami suami isteri sama-sama tak boleh cuti. Ayah ada mesyuarat, ibu pula ada beberapa laporan yang mesti diselesaikan. Ibu ada buat n3 tentangnya, 'Oo Zum!! Ibu Atau Ayah?' Sudahnya, tiada siapa-siapa cuti semalam. Ayah bawa Yusuf ke pejabat dan ibu bawa Maryam ke pejabat.

Akhirnya, semalam ibu mengambil keputusan untuk cuti lagi. Ibu memang ada mohon cuti untuk balik kampung. Ibu tarik cuti mingu depan bawa ke minggu ini. Malam tadi dapat sms dari pemilik taska, taska telah dibuka semula. Tapi tak apalah, permohonan cuti ibu telah diluluskan dan ibu akan bercuti sehingga Jumaatni.

Sekadar catatan peribadi, kos yang dikeluarkan untuk bayaran taska, tadika, van sekolah Maryam dan Yusuf setiap bulan mencecah RM650.00 sebulan. Tapi untuk Mei 2011, hmmmmmm.. (luah dalam hati ajelah ye..)

Apapun, ibu bersyukur dan percaya, bahawa setiap ujian dan dugaan yang Allah swt kurniakan pasti ada hikmahnya.


Sekadar gambar hiasan.. hiburkan anak-anak di Jungle, Jungle Sunway Piramid..

2 comments:

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...