Follower

Saturday, May 21, 2011

Resepi Spagetti Sardin..

Assalamualaikum wbt..

Malam ini ibu nak kongsikan satu resepi spagetti versi guna apa yang ada. Selalu ibu guna word 'sempoi' kan. Malam ni lain sikit, 'versi guna apa yang ada'. Hehe..

Dua hari yang lepas ayah bawa balik sepeket spagetti. Maka ibu sendiri mahu pahamlah, kena masak spagetti lah. Tapinya, dalam plastik yang dibawa balik dari kedai cuma ada spagetti, setin sardine dan setin sos spagetti. Daging cincang takde,tomato takde.. apatah lagi keju atau oregano.

Apapun, spagetti kena masak juga.. dan inilah hasilnya..

v

v

v

Spagetti sardin.. hehe, sempoikan? Togel je nampak, tak ada aksesori langsung..

Apapun, moral of the story.. bahan tak cukup bukan penghalang nak masak sesuatu. Alhamdulillah, yang kat atas tu anak-anak kata sedappppppp!! Hehe.. Masa n3 ini ditaip ayah tak makan lagi, baru balik dari masjid.

Nak kongsi resepi pun malu sebenarnya.. sempoi sangat. Apapun, layannn..

Bahan-bahan:

1/2 peket spagetti
2 biji bawang besar (dipotong dadu)
3 biji bawang putih (dicincang halus)
1 sudu makan cili giling
1 tin kecil sardin
1 tin kecil sos spagetti
garam & gula secukup rasa

Cara-caranya:

- rebus spagetti dengan sedikit garam dan minyak.. toskan

- tumis bawang sehingga layu.. masukkan cili giling..
- masukkan sardin dan hancurkan
- masukkan sos spagetti
- masukkan garam dan gula secukup rasa

Sedia untuk dihidangkan..

Selamat mencuba!!



2 comments:

  1. kami anak beranak suka aje mkn spagetti sardin.. makan dgn timun cincang. yumm, yummm

    ReplyDelete
  2. Tengok ni jadi laporrrrrrrrr

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...