Follower

Saturday, May 21, 2011

Menanam Bunga Padi - Pinggan Mangkuk Sahaja..

Assalamualaikum wbt..

Pagi Sabtu yang masih dingin.. namun mentari telah tersenyum megah di luar sana. Hari ini ibu nak kongsikan lagi koleksi PML Bunga Padi yang ibu ada. Kalini hanya pinggan mangkuk sahaja. Sebelum ini ibu dah buat beberapa n3 tentang bagaimana ibu bermula kumpul, tentang teko bulat, tentang teko Mrs Pot, tentang teko Aladdin, tentangggg.. err, kawan-kawan klik label PML: Bunga Padi okey.. :-)

 Inilah pinggan mangkuk Bunga Padi yang ibu ada. Kawan-kawan FB kata dah boleh guna buat kenduri. Hehe.. pinggan mengkum sebelah kiri sekali ibu ada cerita dalam N3 Memanan Bunga Padi - Part 1. Kebanyakan pinggan ni NOS (new old stock) yang ibu beli di Klang, Tanjung Karang dan Kuala Terengganu. Sebahagian kecil yang ibu beli online dah used mengikut makluman seller. 

Ini pinggan leper berukuan 10 inci. Ibu ada 5 keping semuanya. Yang pertama ibu beli di Kedai Apek Tg Karang, kedua dengan En Sharif dan yang tiga lagi ibu beli dari Kak Nor Wahid. Hmm.. selepas susun-susun dalam almari dua keping terlebih sudah. Ibu tgh fikir-fikir samada nak letgo semula ke tidak..

 

Oval plate Bunga Padi.. ada dua je. Yang 10 inci ibu beli dengan En Sharif, yang 12 inci ibu beli dengan Kak Liza..

Mangkuk Bunga Padi.. tak pernah lagi jumpa seller online jual mangkuk macamni. Tak tahulah kalau ada tapi ibu tak jumpa blog tu atau terlepas pandang.

Kisah mangkukni bermula bila ibu bertandang ke rumah cikgu Ct di Meru. Membelek PML sampai ke dapur tu.. hehe. Maka ternampak ini mangkuk dan terbekenan. Tapi masatu Ct belum nak jual. Tapi kalau dah rezeki, alhamdulillah akhirnya mangkuk ini menjadi milik ibu jua..

Okeylah, ini sahaja cerita ibu tentang pinggan mangkuk Bunga padi milik ibu. Lain kali cerita lagi..

Wassalam!

1 comment:

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...