Follower

Wednesday, December 1, 2010

Menguji Antibodi Anak-Anak!!

Salam semua..

Hmm.. kemain lagi tajuk N3 kalini.. seolah-olah membayangkan jemariku ini ingin mencoretkan sesuatu yang berkaitan dengan topik kesihatan?? Hehe..

Saya ingin tegaskan di sini.. (series je bunyi?? hmm??), sekali lagi saya ingin tegaskan, apa yang dipaparkan di sini adalah mengikut perspektif En. Muhamad Roslan Khalid. Siapakah gerangannya itu? Beliaulah (formal tul.. ahak..) suamiku merangkap bapa kepada anak-anak yang dimaksudkan di atas.

Jom saya kongsikan bagaimana suamiku menguji kekuatan antibodi anak-anaknya...



Masa mula-mula ternampak adik berlari keluar dari bawah rumah Tok Su ketika hujan dan air mula naik, ibu dan ayah tergamam.. tak terkata. Bila abang tengok ibu dan ayah tak marah (ibu tak marah sebab masih tergamam..), abang pun join sekali..


Ibu mula membayangkan tentang demam dan kotor. Ayah pula kata, "biarkan aje. Masanilah kita nak tengok antibodi dorang kuatke tak". Hmm.. ibu tak terkata apa-apa..


Seronoknya anak-anak.. masani ibu join team goreng ayam untuk persediaan kenduri besok hari..


Hahaha.. inilahjadinye.. lepas main hujan dan air.. lepas ibu mandikan bersih-bersih.. lepas minum susu.. adik sambung main lagi atas rumah.. sedar-sedar adik dah zzzzzzz macamtu je..

Alhamdulillah.. anak-anak ibu tak demam.. tak kena gatal-gatal.. kalau tak? Harus ada yang kene bebel..

Pada pandangan suami saya (dan saya bersetuju), adakala anak-anak perlu diberi peluang dalam mencipta keriangan di alam mereka sendiri. Walaubagaimanapun, pengawasan dan kawalan dari ibubapa atau orang yang lebih dewasa adalah WAJIB!!!!

Jumpa lagi.. wassalam..

5 comments:

  1. wah bestnye abg ngn adik men hujan + air...nseb bek x demm...korg mmg kuat la...

    ReplyDelete
  2. Kalau cayu join 'koceh' lagi best.. haha..

    ReplyDelete
  3. masa skolah mngh dulu, ustaz saya slalu pesan, 'kalau dah anak nanti, kalau depa nak main hujan, biarkan je. jgn ckp, eh, anak, jgn main hujan, nnti demam'
    kalau anak main jugak, sure demam sbb maknye dah doakan camtu...

    pendek kata, kite jgn sebut yg negatif. biarkan diorg enjoy... doakan mereka sihat je...

    ReplyDelete
  4. dah hmpir 6bulan bru bc entry ni..tp pe2 pun..sy saksi budak2 kecik ni main hujan..hehehe

    ReplyDelete
  5. teringat dulu... bila time hujan, mesti happy sesakan sebab dapat main lopak.. pastu boleh tangkap ikan di parit sebab air parit penuh... tapi paling syoknya, balik mesti kena rotan dengan abah..hehe. Tapi tak pernah serik..

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...