Follower

Thursday, February 16, 2012

PERLUKAH PAGAR ELEKTRIK?


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ini adalah entry automatik.. Masani ibu berada di Hospital Tanjung Karang. Entry pendek sahaja..



Ini kejadian beberapa hari yang lepas. Hujan sangat-sangat lebat sampai ibu bawa kereta 40km/j je.. Sampai rumah, termenung lagi. 

Payung ada, tapi komfom basah jugalah. Dengan dalam-dalam kereta akan basah sekali. Sebab lepas buka pagar nak kena masuk balik kan? Sah-sah payung dah berjejer dengan air..

Masani mulalah nafsu berkata: "Kan best kalau ada pagar auto. Picit je remote pagar terbuka. Tak payah susah-susah"..

Itu nafsu yang kata.. Tapi akal bertanya pula: "Perlu ke pagar elektriktu?"..

Huhuhu.. Tolong jawab kawan-kawan..


14 comments:

  1. KALAU MUSIM HUJAN IA AMAT BERGUNA...

    ReplyDelete
  2. tepok dada, tanya poket je... kalau ada on je hehe

    ReplyDelete
  3. kalau diikutkan hati zefa, semua ingin kita miliki...ttp kalau benda tu perlu n mampu apa salahnya....

    ReplyDelete
  4. mcm mna nk kata yea.. lagipun time hujan je guna..tp if ada duit lebih..boleh aja sis... =)

    ReplyDelete
  5. kite pun takde lagi tapi mcm perlu adelah kak..dah mcm keperluan..keselamtan pun ye..kalau kite duk sorang nak bbukak pagar. sekali tak perasanm ade nk curi kete..

    saye sokong kalau ade budget boleh buat tapi risikonye kalau rosk..tak terbukaklah jawabnye..ambil mase berejam nak baiki ikut pengalaman orang2 hehe

    ReplyDelete
  6. hehehe...klu mampu pasang jek
    ibu yusof & maryam..
    mudah dan senang kan..
    nk2 lg umah sdiri kan...
    ana ni len la belum mampu
    heheheh...

    ReplyDelete
  7. Kalau dok rumah sendiri teringin juga pagar auto..hihihi.

    ReplyDelete
  8. Hehe ye tak ye jugak kan. Waktu2 camni lah best kalau ada pagar elektrik, takyah basah2

    ReplyDelete
  9. Akak rasa mmng sesuai sangat pasang pagar auto tu...tapi umah akak belum pasang lagi...hehehe

    ReplyDelete
  10. kalau ada bajet apa salahnya buat pagar auto kak zefa....mudah masa hujan2 camtu kan...

    ReplyDelete
  11. hehe..selalu berangan nk pagar electric..tapi tunggu dulu la..dahulukan mana yg lebih penting

    ReplyDelete
  12. klu ada budget tak ada salahnya..tp bkn selalu sgt hujan,agaknya praktikal ke?klu budget sy berlebihan n tak tahu nakbuat apa dah dengan duit sy nak gak pasang...tp pemikiran sy mengatakan tak perlu.lebih baik budget tersebut dilaburkan kepada hal yg lebih penting..pagar elektrik cuma kehendak yg bukanlah penting sgt.Sekian terima kasih.:)

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...