Follower

Monday, August 8, 2011

Kisah Kecewa Tapi Lucu Gara-Gara Perasan @ 7 Ramadhan 1432H..

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah, harini telah 8 Ramadhan 1432H.. ibu semakin 'cargas' walaupun batuk belum reda. Harini, Jemari Asmara akan merakamkan kenangan 7 Ramadhan buat kenang-kenangan dihari kemudian. Semalam, ada kisah kecewa tapi lucu, izinkan ibu ketawa dulu ye.. Kah! Kah! Kah! Kah! Waahahaha.. Hehe.. Upsssss!! Kontrol ayu semula okey.. Apa yang lucu sangat tu? Hmm.. ada kena mengena dengan 'keperasanan' ibu.. :-(

Terawih: Hehe.. tiada apa-apa yang lucu semasa solat terawih. Kami ke masjid seperti biasa..

Rakaman kenangan.. ayah pasang lampu liplap, dah beberapa hari sebenarnya.....

Sahur: Pun tak ada apa-apa yang lucu semasa bersahur. Cuma sekali lagi aura ibu diperlukan untuk mengejutkan anakanda soleh Yusuf Nabhan. Ayah gagal lagi.. :D

Cabaran berpuasa: Alhamdulillah, ibu berjaya untuk tidak mengulang situasi tidur, tidur dan tidur seperti catatan 6 Ramadhan. Selepas zuhur ibu dan ayah sama-sama bertadarus. Selepas asar, ibu terus ke dapur. Azam nak berbuka dengan air tangan sendiri tinggi menggunung.

Tepung Pelita: Semalam, buat kali pertama seumur hidup ibu, ibu buat kuih tepung pelita. Resepinya ibu ambil disatu blog yang ibu follow. Apa yang buat ibu teringin nak buat adalah idea untuk memasukkan adunan tepung pelita di dalam gelas. Jadi, tak payah susah-susah buat acuan.. :D

 Nampak sedap kan?

 Close up.. mmm.. macam sedap je..

Versi tak cukup santan.. hehe..

Berbuka Puasa:

Air tangan ibu.. juadah ringkas kami semalam.. bubur lambuk tu masjid mari.. :D

Nak dijadikan cerita, beberapa minit sebelum azan ibu pun kedapur siap-siap ambil pinggan dan cawan.. sekalinya, laaaaaaaaaaa... nasi tak masak lagi. Hahahaha... Kelam kabut ibu masak nasi dengan api sebesar-besar api. Alhamdulillah, nasi sempat masak.. :D Fuh!! Lega..

Pujian Suami: Err.. puji ke? Wallahua'alam, cuma ayah kata ikan bawal 3 rasa yang ibu masak tu, sama rasanya dengan yang makan di kedai.. :D

Apa Yang Kecewa Tapi Lucu?: Huhuhu... Tepung pelita tu tak sedap langsung!! Indah khabar dari rupa. Tu yang kecewanya!! Yang ibu rasa lucu sangat tu, bukan main berpossing sakan, konon nak menayang Tepung Pelita Jemari Asmara. Maknanya, ibu dah terperasanlah, perasan air tangan dia tu sedap. Rupanya, tak sedap. Ibu rasa terlebih kapur kut, sebab rasanya pahit. Dalam resepi tu cuma sebut, sedikit kapur makan. Ibu rasa, sikit sangat dah kapur yang ibu letak. Apapun, ibu tak salahkan resepi tu.. sebab tuan punya blog tu dah cuba dan menjadi. Maknanya ibu yang tak pandai buat. Huhuhu.. Apapun, ibu akan cuba lagi hingga berjaya. Namapun, cubaan kali pertama kan? Cayok!!

****************

Ps: Lucu tak? Lucu tak? Kah! Kah! Kah! Kah!


5 comments:

  1. hahaha don judge tepung pelita by its cover!

    ReplyDelete
  2. tak pela,nama pun wat time bulan pose,boleh di maafkan lagi.....pas ni teruskan usaha agar maju dan berjaya tau......

    ReplyDelete
  3. jom join GA saya
    http://iownthis87.blogspot.com/2011/08/like-abazilah-lucky-draw.html

    ReplyDelete
  4. hehe...nama pon cubaan pertama kan..pasni leh cuba lg kak, bg saya test plak...hehe

    ReplyDelete
  5. biasalah kak...1st time :) sekurang-kurangnya akak dah cuba

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...