Follower

Wednesday, June 29, 2011

Bila Hutang Telah Terlunas.. Lega Rasanya!!

Assalamualaikum wbt..

Salam sayang buat semua yang sudi berkunjung ke blog kecil ibu ini.

Malamni ibu nak cerita pasal hutang, kita berhenti dulu cerita tentang PSN ye. Hmm, sebenarnya kan.. ibu rasa kagum pada mereka yang tak ada hutang langsung atau pun mereka yang tak banyak hutang. Betapa zuhudnya mereka, dan betapa bijaknya mereka mengurus kewangan. Tapi, ada ke yang tak ada hutang langsung?


Ibu tak malu mengaku, ibu dan ayah banyak hutang. Banyaktu, keliling pinggang! Mudah-mudahhan kami dipermudahkan untk membayarnya. Kalau tidak, nauzubillah kesannya 'di sana' nanti.


Kami banyak hutang dengan bank.. Hutang paling besar 2 buah rumah dan 2 biji kereta. Huwaaa.. banyak tu. Tapi kalau tak berhutang, tidaklah kami berumah.. tidaklah ada pelaburan (rumah yang sebiji lagi tu untuk invest..) kalau tak berhutang, tak mampu la kami suami isteri nak berkereta.

Cuma, kerisauan berhutang dengan bank sedikit berkurangan dengan adanya insuran. Apa-apa jadi pada kita, insuran akan langsaikan.


Kalau hutang dengan orang? Dan kita 'pergi' sebelum melunaskannya.. dan orang tu tak halalkan, macammana? Sebabtu ibu sangat takut berhutang dengan orang (hutang bank pun takut juga.. huhu..)


Sebenarnya, ibu ada berhutang dengan beberapa orang kawan. Risau dihati ibu, hanya Allah yang tahu. Ada beberapa halangan yang buat ibu tertangguh melunaskannya. Sebabnya, biarlah hanya ibu yang tahu..

Syukur alhamdulillah, hari ini telah terlunas hutang ibu..

Hutang kepada peserta-peserta Jemari Asmara 2nd GiveAway!!
 Atas sebab-sebab tertentu, penghantaran hadiah telah tertangguh. Ibu dah hantar email kepada semua pemenang (kecuali BSB sebab berhubung di FB) tentang kelewatan ini. Harap-harap sahabat-sahabat dapat memaafkan ibu..


Hadiah-hadiah telah dipos semalam. Mudah-mudahan selamat sampai..

Maaf zahir batin!!

3 comments:

  1. rimas kan bile hutang tertangguh..

    banyaknye hadiah, besar2 lak tu..

    ReplyDelete
  2. kak zefa alhamdulillah sampai! sedondon dengan muhammad raye nanti insyaAllah hehe ;)

    ReplyDelete
  3. Wanie: hehe.. kotak je besar..

    Ummu Muhammad: Alhamdulillah.. :-)

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...