Follower

Tuesday, March 6, 2012

DERITA DITINGGAL SUAMI


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Aduh, aduh.. Malam menjelma baru sempat nak buat entry. Tu pun mata dah ala-ala nak tertutup dah ni. Gagahkanlah juga, menaip sepatah dua kata.

Malamni ibu nak cerita pasal seorang isteri yang menderita dek ditinggalkan suaminya. Sampai pening-pening lalat dibuatnya sebab asyik berlinang air mata. Sampai nak demam-demam dan tubuh tak bermaya.

Sahabat-sahabat yang selalu singgah di Jemari Asmara pasti kenal orang tu. Ibu Yusuf la yang sedang menderita tu. Ayah Yusuf pergi kursus 4 hari di Langkawi. Huwaaaaaaaaaaaaa...

Kah! Kah! Kah! Ada yang gelakkan ibu ye? Huhuhu.. Entah apa-apa kan? Tapi memang entah, tak tau kenapa. Kena tinggal kalini ibu sedih sangat. Macamlah tak pernah kena tinggalkan?

Hmmm.. abaikan. Apa-apa pun ibu Yusuf kena kuat semangat. Harap-harap demam dah baik menjelang pagi esok. Besok sebelum subuh ibu nak gerak jauh meredah 3 jam perjalanan, bertemu "Srikandi-srikandi Cemerlang'. Jangan penceramah pengsan sudah.. Pulun 3 slot dari pagi hingga petang. Doakan ibu kuat ye kawan-kawan..

Salam sayang buat semua..


Err.. ce teka apa bendanya?




10 comments:

  1. msti pic kasut barbie doll maryam kan?

    alahai kesiannya smp nangis2,mmg betul2 sedih ditinggalkan..mungkin sebab demam kot tu yg moodnya manja2 sikit.hihi..

    ReplyDelete
  2. Akak doakan Zefa sihat & dpt sempurnakan tugas dgn cemerlang.
    Jangan sedih2 lagi ye..

    ReplyDelete
  3. alahai kesian kena tinggal...walau dah biasa kena tinggal tp ada kala ter'emo' jugak kan! Get well soon & take care zefa.

    ReplyDelete
  4. koleksi anak patung maryam ke? hehe...

    ReplyDelete
  5. syg isteri tinggal2kan..akak pn bakal ditinggalkan selama 10 hari. lusa suami akn brangkat ke china..ttp akak dh trbiasa ditinggalkan...dh xde rasa sedih......ngee...
    be strong my dear.....

    ReplyDelete
  6. jaga diri ye ibu yusuf dan maryam. minum banyak plain water. insyaAllah dipermudahkan segala-galanya.

    ReplyDelete
  7. sabar ye kak zefa.. :) syafakillah ya ukhti..ameen

    ReplyDelete
  8. alahai kak zefa..kumemahami kerinduan itu..haari tu kite sehari je..wahh ni 4 arii..jadi risauuuu isterinye super momma T_T

    ReplyDelete
  9. kesian ye kene tinggal..xpe la moga tabah dan cepat sembuh..take care ;)

    ReplyDelete
  10. hehehe... tumpang gelak sama.. x pe.. 4 hari tu dah bebas cukai.. nnt adelah ole ole dari langkawi tu... bari di tinggal dah demam rindu..ekekeke..

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...