Follower

Saturday, January 28, 2012

Bayaran Gaji Feb Penjawat Awam Berdasarkan SSM

Pembayaran gaji penjawat awam bagi bulan Februari akan dibayar berdasarkan gaji Sistem Saraan Malaysia (SSM), setelah kerajaan memutuskan pembayaran gaji di bawah skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) hanya akan dibuat selepas semakan semulanya dimuktamadkan.
  
Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan hari ini berkata pembayaran baki perbezaan gaji bulan Januari bagi penjawat awam yang memilih opsyen SBPA pada 31 Januari ini juga tidak dapat dilaksanakan seperti yang diumumkan sebelum ini pada 9 Januari.
  
"Pembayaran pelarasan gaji berdasarkan SBPA hanya akan dibuat setelah semakan semula SBPA dimuktamadkan dengan mengambil kira tarikh kuat kuasa SBPA pada 1 Januari 2012," katanya.
  
Menurut kenyataan itu, keputusan itu juga berdasarkan permintaan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs).
  
Pada Sabtu lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata jawatankuasa khas yang dipengerusikan bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Ismail Adam diberikan tempoh tiga bulan bagi membuat kajian dan penambahbaikan pelaksanaan SBPA.

Ps: Bacadah berita ni semalam.. harini saja nak tepek diblog. Sedang tak ada idea + keciwa.. gaji tak naik lagi.. kah kah.. keciwa la sangat.. 


5 comments:

  1. samalah tu..akak pun keciwa jugak..hehehe..tak pelah, kita tnggu dan lihat....

    ReplyDelete
  2. keciwa..keciwa..dahlah tak naik lagi, nak tunggu lagi, huhu..sabar jelah..

    ReplyDelete
  3. INsya Allah, bila dah confirm nanti.. byk lah nikmat & faedahnya.. bersyukur kan ada pekerjaan..

    ReplyDelete
  4. bulan 2 ni ke kak dapat naik gaji?

    ReplyDelete

Komen anda amatlah dihargai.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...